Već se nekoliko godina priželjkuje, a i najavljuje, izgradnja kružnog toka na križanju Radićeve i Rizzijeve ulice, crnoj točci pulskog prometa kojom dnevno prolazi, prema donedavnim statističkim podacima, oko 15-20 tisuća vozila. Učestale prometne nezgode, prije par godina i sa smrtnim posljedicama, nepregledno raskrižje, te velika frekventnost vozila, razlog su učestalih najava o izgradnji rotora kojim se namjerava riješiti poznati problem.
Rotor uvučen u "trojke"
Par godina ovaj je projekt bio na čekanju uslijed plinofikacije Pule jer je raskrižjem, na plitkoj dubini, prolazio jedan od glavnih vodova gradskog plina. No, okončanom plinofikacijom Pule više nema zapreka da se projekt realizira, ali je prvobitni projekt zapeo na neriješenim imovinsko-pravnim odnosima na planiranom području obuhvata te je nedavno projekt izmijenjen kako ne bi zadirao u privatno vlasništvo. Odnosno, budući rotor uvučen je na površinu bližu tzv. zgrada "trojke".
Grad je za ovu godinu iz proračuna predvidio 1,5 milijuna kuna za izgradnju kružnog toka na križanju Radićeve i Rizzijeve. Riječ je o prometnoj površini od oko 280 metara, a u budućnosti je u istoj ulici planiran još jedan kružni tok, kod spomenika, na Vidikovcu. Barem je tako istaknuo na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje, komunalni sustav i imovinu Giordano Škuflić. No, već je tada istaknuo da se kružno raskrižje kod spomenika neće realizirati ove godine već je tek u fazi izvedbe geodetske podloge nakon čega će se naručiti projekt.
- Aktivnosti na pripremi i izgradnji kružnog toka, a predviđa se trajno, a ne privremeno rješenje (dakle neće se postaviti plastični rotori kao na obilaznici) na raskrižju Radićeve i Rizzijeve ulice, koje je zahtjevno s više aspekata (njegove frekventnosti, konfiguracije terena i ostalo) intenzivno se nastavljaju za što je u ovogodišnjem proračunu osigurano 1,5 milijuna kuna. U odnosu na navedene okolnosti, u cilju iznalaženja najoptimalnijeg rješenja, razrađeno je nekoliko varijanti te za onu najkvalitetniju započet postupak ishođenja odobrenja za građenje, pojašnjavaju iz njegovog odjela.
Doduše, s obzirom na "tek" milijun i pol kuna upitno je hoće li se rotor na vrhu Radićeve realizirati u cijelosti. S obzirom da je ovaj projekt najavljen već nekoliko godina, sumnja u javnosti u potpunosti je opravdana.
- U sam postupak izmjena krenulo se upravo kako bi se, u odnosu na imovinsko-pravne odnose koji su otežavali nastavak planiranih aktivnosti, osigurala dinamika nastavka projekta iznimno značajnog za rješavanje prometnog pitanja u tom dijelu grada. Osim što više ne zahvaća pojedine parcele, projekt je i tehnički malo izmijenjen, kako bi dodatno doprinio sigurnosti i protočnosti prometovanja. Osigurana novčana sredstva iz proračuna utrošit će se za realizaciju dijela investicije dok će se ostatak sredstava osigurati, sukladno tome i realizirati, putem rebalansa proračuna i/ili u proračunu za 2018. godinu, otkrivaju iz gradske uprave.
Kod spomenika naredne godine
S obzirom da je pročelnik na sjednici Vijeća istaknuo da sam rotor na vrhu Radićeve ulice ne bi imao smisla bez izgradnje obližnjeg autobusnog ugibališta u Rizzijevoj ulici, te, posebno važnog, omanjeg kružnog toka na križanju Rizzijeve i Voltićeve ulice, jasno je da je pitanje kada se ta dva prometna objekta namjeravaju uklopiti u rješenja pulskog prometa.
- Na taj budući rotor na križanju Radićeve i Rizzijeve ulice će se nadovezati rekonstrukcija prometnice Rizzijeva - Voltićeva s izgradnjom kružnog toka za što su u tijeku pripremne radnje u cilju izrade projektnog rješenja. Navedenom aktivnosti projektnim rješenjem planira se obuhvatiti i izgradnja autobusnih ugibališta, zaključuju iz Grada Pule. (G. ROJNIĆ)