Iako je Pula odnedavno postala grad kružnih tokova, doduše više plastičnih, privremenih, nego onih "pravih", projekt izgradnje jednog od njih na raskrižju Radićeve i Rizzijeve ulice, kojim bi ta prometna crna točka itekako postala sigurnija i protočnija, ispao je iz ovogodišnjeg programa gradnje komunalne infrastrukture. Ne zbog financija, već iz razloga koje uvjetuje Plinara i njen projekt plinofikacije grada.
- Svi objekti iz programa gradnje komunalne infrastrukture realizirat će se po planu, izuzetak je jedino raskrižje Radićeve i Rizzijeve, gdje planiramo izgraditi kružni tok, no radove ne možemo početi ove godine zbog nesuglasnosti Plinare. Naime, raskrižjem na maloj dubini prolazi magistralni vod gradskog plina. Budući da još nije zgotovljena plinofikacija Pule prirodnim plinom, Plinara nije u mogućnosti staviti izvan funkcije taj magistralni plinovod jer bi to značilo obustavu isporuke gradskog plina većem dijelu grada prije no što bi se osigurao alternativni plinovod. Stoga smo projekt rotora odlučili prebaciti u iduću godinu, kaže Damir Prhat, pročelnik Upravnog odjela za komunalni sustav i imovinu.
Ističe da imovinskopravni odnosi na toj lokaciji ne predstavljaju velik problem jer je riječ o manjem zadiranju u nekretnine privatnih vlasnika pa bi se, vjeruje, to lako riješilo dogovorom i odgovarajućom naknadom.
S druge strane, poznato je da uskoro počinje izgradnja kružnog toka na drugom kraju grada, na ulazu, u Šijani. "Rotor kod Arube", kako su ga već prozvali, trebao bi riješiti najkritičniju prometnu točku istarskog poluotoka, a realizirat će ga Hrvatske ceste u prvoj fazi rekonstrukcije državne ceste D-66 od Šijane do Stancije Peličeti, koja će biti pretvorena u četverotračnu prometnicu. Ovog tjedna Institut građevinarstva Hrvatske trebao je predati kompletnu projektnu dokumentaciju. Nakon što je krajem srpnja izmijenjena i dopunjena lokacijska dozvola, glavni je projekt u završnoj fazi.
Iz pulske gradske uprave očekuju da bi gradnja kružnog toka u Šijani mogla startati u studenom ove godine, naravno, ako dinamika natječaja bude išla "normalnim" tokom, odnosno bez žalbi. Rok za dovršetak tog 80 metara širokog rotora je šest mjeseci pa je evidentno da bi bio zgotovljen prije iduće turističke sezone. O detaljima će uskoro, uoči raspisivanja natječaja, govoriti Edo Kos, direktor Hrvatskih cesta.
Usporedno s ovim projektom, ubrzo bi trebalo biti prezentirano idejno rješenje rekonstrukcije Vodnjanske ceste i obilaznice od Šijane prema Velom Vrhu. Prhat ističe da je intencija uklopiti pravac iz Šijane u prethodnicu Vodnjanske ceste, a ujedno riješiti promet, i raskrižja, na Vodnjanskoj cesti. Rješenje će biti prezentirano Mjesnom odboru i stanovnicima Velog Vrha. (Goran ROJNIĆ)