Iako će krajem godine početi uređenje Trga kralja Tomislava, činjenica je da će brojni najavljeni projekti, uvršteni u ovogodišnji proračun Grada Pule, svoju sreću pronaći tek - dogodine! Doduše, od najavljenih projekata koji su svoje mjesto pronašli u proračunu za 2016. godinu realizirani su skate park u krugu CGU Rojc, multifunkcionalno igralište na Valdebeku, kao i izgradnja dvaju dječjih igrališta u Šijani i Štinjanu, a tu se, eto, može uvrstiti i početak radova na Trgu kralja Tomislava.
Sve ovisi o komunalnom doprinosu
Realizirana je i rekonstrukcija Ulice Jasne Crnobori, prometnice i parkirališta u Ulici Istarskog razvoda, štinjanskog Šaliža i Fontičke ulice, izgrađena plaža na Hidrobazi, te obnovljeno igralište Osnovne škole Centar. Nije malo, ali što je s kapitalnim projektima?!
Ove godine, naime, neće se započeti s najavljenim projektima multifunkcionalnog igrališta na Vidikovcu, duže vrijeme potrebnog kružnog toka na križanju Radićeve i Rizzijeve ulice, kao ni s nastavkom širenja obilaznice, a i uređenje Ozad Arene i serpentine je prebačeno za sljedeću godinu. Nema niti najavljene i dugoočekivane rekonstrukcije derutne Valturske ulice, ali i širenje dijela Marulićeve ulice od Trga Republike do Ulice Kačića Miošića, sve najavljeno u ovogodišnjem proračunu.
"Konkretne aktivnosti vezane uz realizaciju planiranih investicija intenzivirane su po okončanju ljetne sezone i smanjenju prometnih gužvi. No, s obzirom da se u svom pretežitom dijelu financiraju iz namjenskih sredstava komunalnog doprinosa, njihova je realizacija ovisna o prilivu tih sredstava na što Grad Pula ne može izravno utjecati. Slijedom navedenog, stupanj realizacije svakog pojedinog projekta kontinuirano se, u odnosu na očekivana, usklađuje s ostvarenim prilivom sredstava", odgovaraju iz Grada Pule na naš upit što se sve od najavljenih komunalnih projekata neće ostvariti iz ovogodišnjeg proračuna.
Velika očekivanja za punjenje proračuna Grad je imao od najave izgradnje dva velika trgovačka centra, onog izgrađenog Pula City Malla, te onog Max Stoja za koji je još uvijek nepoznato hoće li i kada početi realizacija, kao i hotela na Valkanama. Upravo zbog nepokretanja privatnih investicija izostala je velika uplata komunalnog doprinosa, samim time nije osiguran "priliv financijskih sredstava".
Max Stoja sljedeće godine
Iz Grada ističu da je započela izgradnja spoja Radničke ulice s Ulicom Sv. Jurja, a slijedi i izgradnja Brunjakove ulice, uređenje De Villeovog uspona u centru grada, pristupne prometnice Tivoli, dok je već na samom početku slijedeće proračunske godine izvjestan početak uređenja neposrednog okoliša Arene te, po prilivu potrebnih sredstava, i početak radova na izgradnji punog profila dijela Ceste Prekomorskih brigada za koji je objavljen javni poziv za izvođenje radova. Upravo je "priliv sredstava" ključan za nastavak širenja obilaznice. U nastavku pojašnjenja Grad navodi da o investiciji na Max Stoji ovisi to osiguravanje sredstava.
"Niz projekata, od kojih se kao najznačajniji može istaknuti kružno raskrižje Radićeve i Rizzijeve ulice, nalazi se u završnim fazama pripremnih aktivnosti, dok njihov početak izgradnje ovisi o dinamici osiguranja financijskih sredstava, od kojih se značajniji prihod očekuje od planirane realizacije investicije na lokaciji Max Stoja, koja će se, prema zadnjim saznanjima, realizirati tijekom slijedeće godine. Pored navedenog projekta, pred samim završetkom su i pripremne aktivnosti za izgradnju multifunkcionalnog igrališta na Vidikovcu, rekonstrukciju Valturske ulice i Ulice Kačića Miošića do Mažuranićeve", zaključuju iz Grada.
Fekalni kolektor na obilaznici
U isto vrijeme, krajem rujna, kada je Grad Pula raspisao natječaj za izvođača nastavka širenja obilaznice od nekadašnjeg skretanja za Valmade do raskrižja s Medulinskom cestom, Pula Herculanea je raspisala natječaj za izvođača izgradnje fekalnog kolektora u istom dijelu obilaznice, odnosno razdvajanja fekalne i oborinske kanalizacije područja Pragrande. Riječ je o investiciji koja se financira putem redovnog programa Hrvatskih voda.
Ukupna vrijednost svih faza gradnje iznosi 6,3 milijuna kuna (bez PDV) te je na natječaju izabrana tvrtka TGT Adriatik iz Pule i tvrtka Đurkin iz Osijeka. Na osnovi okvirnog sporazuma ugovorena je prva faza radova u vrijednosti od 1,5 milijuna kuna za koje su osigurana sredstva od Hrvatskih voda. Iz Pragrandea nam pojašnjavaju da se izgradnjom ove kanalizacijske mreže stvaraju preduvjeti potpunog razdjeljivanja sliva Pragrande, a time dugoročno daljnje rasterećenje samog kanala Pragrande. U prvoj fazi će se izgraditi 820 metara fekalnog kolektora istočno uz Ulicu Prekomorskih brigada, na potezu od raskrižja sa Šišanskom cestom preko raskrižja s Medulinskom cestom do benzinske crpke bivšeg OMV-a (Crodux). (Goran ROJNIĆ)