Rogović za loš aviopromet krivi turistički sektor

Bruno Rogović: Avioprijevoznici, agencije i turoperatori prodaju Istru. Zašto nisu povećali broj putnika? (M. MIJOŠEK)
Bruno Rogović: Avioprijevoznici, agencije i turoperatori prodaju Istru. Zašto nisu povećali broj putnika? (M. MIJOŠEK)

Iako je na jučerašnjoj skupštini Zračne luke Pula donijeta odluka da se raspiše natječaj za izbor novog direktora zbog skorašnjeg umirovljenja dosadašnjeg, Bruna Rogovića, pitanje je hoće li Rogović napustiti tu poziciju.

- Pošteno sam i predano odradio svoj radni staž, a 6. siječnja bit će 12 godina da sam na čelu Zračne luke Pula. Krajem godine ispunjavam sve uvjete za punu mirovinu. Međutim, nisam rekao da ću ići u mirovinu. Još uvijek sam vitalan i mogu raditi, posebno na novim razvojnim projektima koji u budućnosti čekaju Zračnu luku Pula, kazao je Rogović.

Istaknuo je da je osobno sazvao skupštinu društva na inicijativu Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, na kojoj je izmijenjen društveni ugovor na način da je uveden izbor dvaju članova Uprave. Jedan bi bio predsjednik i morao udovoljavati licencama te zahtjevima i propisima vezanim uz zračni promet, dok bi drugi bio drugačijeg profila iz redova marketinško-menadžerskih stručnjaka jer se ta potreba pokazala u praksi. Na osnovi te izmjene raspisat će se natječaj. Međutim, kako se danas dalo zaključiti, Rogović nije presretan izmjenama ugovora.

- Omekšani su uvjeti za izbor članova Uprave kojima se dozvoljava da kandidati budu ljudi sa završenim preddiplomskim studijem, a prije se tražila visoka stručna sprema. Nemojte me pitati zašto je to tako. Ja sam samo vojnik koji radi kako mu kažu, naglasio je Rogović.

Pitanje odlaska Rogovića s čelne funkcije u Zračnoj luci Pula ne bi bilo tako interesantno da nije poznato kako ga se već nekoliko puta pokušavalo smijeniti. Još 2004. godine, u nizu anonimnih pisama, optuživalo ga se za nezakonito poslovanje. Godinu dana kasnije skupština društva, odnosno država, koja je većinski vlasnik, namjeravala je Rogovića razriješiti dužnosti i navodno na njegovo mjesto postaviti diplomiranog inženjera zračnog prometa Dalibora Dužaića iz Pule. Međutim, skupštinu su prije odluke o opozivu i imenovanju novog direktora napustili predstavnici Istarske županije i gradova koji su bili zadovoljni radom direktora.

Potom su bunu podigli članovi sindikata Zračne luke iz Sindikata Istre i Kvarnera koji su ga prozivali za krive investicije i neracionalno trošenje novca. Uz sve to, poznato je da njegovim radom nisu bili zadovoljni ni čelni turistički radnici u Istri koji su Rogovića izravno smatrali odgovornim što pulski aerodrom nije ostvarivao rezultate koje su željeli.

Ipak, strasti su se s vremenom smirile, a promet se iz godine u godinu povećao, zahvaljujući sve većem broju čartera, ali i uvođenjem novih niskotarifnih linija gdje, međutim, treba spomenuti da je velik dio tih linija dogovoren zbog poticaja udruženog oglašavanja koje dodjeljuje turistički sektor.

Rogović smatra da je za aktualan promet odgovoran upravo turistički sektor, a ne Zračna luka.

- Turistička je sezona prošla više nego dobro i to u skladu s najavama. Do kraja listopada prometni su rezultati za 5,3 posto bolji nego lani, a ostvarili smo 375 tisuća putnika. Najveći broj putnika u Zračnoj luci je bilo 1987. godine, oko 650 tisuća putnika, od čega više od 500 tisuća iz Velike Britanije. Danas ih je tek 65 tisuća. Zašto se Englezi nisu vratili? Ne zbog toga što nije bilo aviona. Mi smo uvijek spremni. Avioprijevoznici, agencije i touroperatori prodaju Istru. Zašto je nisu uspjeli prodati i povećati broj putnika, teško je reći. Gdje se generira prometna potražnja? U gospodarskom okruženju ove zračne luke, koje je turističko. Koliko je to gospodarsko okruženje uspjelo privući goste, toliko ćemo mi doprinijeti ukupnom uspjehu tog turističkog gospodarstva, zaključio je Rogović.

Ujedno je najavio i nove letove za sljedeću godinu: Jet2Coma za Glasgow, Leeds i Newcastle, a očekuje se da će skandinavska aviokompanija Sas otvoriti tri destinacije. Croatia Airlines otvara linije prema Frankfurtu, Hamburgu i Erfurtu, a čeka se potvrda za Pariz. Uvodi se jedna čarterska te jedna redovna linija iz Kijeva, a u planu je i uvođenje linije za Varšavu. Povećat će se i čarterski promet prema Moskvi te Velikoj Britaniji.

Ostojić: Pula ima veći potencijal, pogledajte Zadar

Ministar turizma Veljko Ostojić, koji je donedavno bio jedan od čelnih ljudi u istarskom turističkom gospodarstvu, smatra da bi Zračna luka Pula u budućnosti trebala bolje raditi jer ima takav potencijal.

- Pitanje aviogostiju je velik potencijal Istre u pred i posezoni. Učinjeni su pomaci, ali činjenica da je Zadar gotovo dosegao istarski promet, koji je po potencijalima i kapacitetima druga priča, govori da u Puli postoji jako puno prostora za napredak, ističe ministar.

Na pitanje kako komentira činjenicu da Rogović zapravo proziva turistički sektor Istre za slabije brojke u prethodnim godinama, Ostojić kaže da primjer zadarske zračne luke govori sam za sebe. (Piše Barbara BAN; snimio Milivoj MIJOŠEK)


Podijeli: Facebook Twiter