Roditelji nikad ne sudjeluju u izradi kurikuluma

Treba li im ukinuti zdravstveni odgoj? (Tomislav Krišto/CROPIX)
Treba li im ukinuti zdravstveni odgoj? (Tomislav Krišto/CROPIX)

Jednoglasna odluka Ustavnog suda o ukidanju kurikuluma zdravstvenog odgoja koji je s primjenom u osnovnim i srednjim školama počeo u drugom polugodištu dočekana je s čuđenjem u većini istarskih škola.

Posebice u Strukovnoj školi u Puli, koja je još 2005. godine, nakon baby booma među učenicama, počela na svoju ruku provoditi program seksualne edukacije zbog činjenice da tinejdžeri nemaju ni bazično znanje o kontracepciji i spolnosti, a istovremeno sve ranije stupaju u spolne odnose.

- Po ovoj odluci Ustavnog suda ispada da bi roditelji trebali odlučivati i o kurikulumima svih ostalih školskih predmeta, a to ne bi imalo smisla, njih donosi struka. Što se tiče same procedure uvođenja zdravstvenog odgoja u škole, ona je bila pogrešna. Kurikulum je donesen nakon što je nastavna godina počela, nastavnici nisu bili informirani, škole su većinu informacija saznavale iz medija, a ni edukacija nastavnika nije provedena na vrijeme.

No, što se tiče samog kurikuluma, riječ je o provjerenim znanstvenim činjenicama koje godinama predajemo našim učenicima, a ne o svjetonazoru, komentirala je pedagoginja ove škole Ljiljana Meščić Blažević. Nikad se niti jedan roditelj njihovih đaka nije požalio na provođenje spolnog odgoja.

Iznenađen viješću o ukidanju kurikuluma bio je i ravnatelj Milivoj Gospić iz Gospodarske škole u Bujama.

- Nadležni za izradu kurikuluma su Agencija za odgoj i obrazovanje, a kad su u pitanju strukovne škole Agencija za strukovno obrazovanje. Roditelji nisu kompetentni za pisanje kurikuluma. Zdravstveni odgoj se u našoj školi provodi bez ikakvih negativnih konotacija, ni roditelji ni učenici nemaju ništa protiv ovog predmeta. Uostalom, većina je ovih tema već bila obrađivana u školama i ranijih godina. Problem je kurikuluma taj što se mnogi sadržaji koji se tiču spolnosti obrađuju kroz satove biologije, no nemaju svi strukovni programi ovaj predmet, a nije ih uvijek lako realizirati kroz sate razredne zajednice, napominje Gospić. (M. JERIN)

VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter