Roy Lichtenstein u Tate Modernu

Tate Modern od 21. veljače do 27. svibnja domaćin retrospektive Roya?Lichtensteina
Tate Modern od 21. veljače do 27. svibnja domaćin retrospektive Roya?Lichtensteina

Puno točkica za veliku izložbu mogao bi biti sažetak retrospektivne izložbe pop-art umjetnika Roya Lichtensteina u londonskom Tate Modernu koja od dana kada je otvorena, 21. veljače, mami ljubitelje pop-arta. Sam dolazak u monumentalno industrijsko zdanje Tate Moderna preko Milennium Bridgea, na drugu strane Temze već je doživljaj sam po sebi. A Tate (kako mu tepaju od milja) uvijek iznenadi nekim novim velikim imenom i svijeta moderne umjetnosti.

Ovoga puta to je središnja figura američkog pop-arta koji je strip, pop i camp doveo u galerije i dnevne boravke. Impozantna izložba postavljena je u čak 13 muzejskih soba, sa 125 radova iz privatnih kolekcija i iz muzeja diljem svijeta. Izložba predstavlja cjelokupni opus u kojem posjetitelji prolaze kroz cjelokupno stvaralaštvo američkog umjetnika, počevši od ranih radova iz serije "Brushstrokes", u kojoj Lichtenstein na svoj način tumači apstraktnu umjetnost, te kultnih slika s Mickeyem Mouseom iz 1961. godine nazvanih «Look Mickey», kada se Roy zainteresirao za pop-art i popularnu kulturu, pa sve do posljednje serije kineskih pejzaža, koju su u prošloj godini zaredom izlagale podružnice galerije Gagosian širom svijeta.

Iako je javnosti poznat duhovitim radovima stripovskih portreta  ljepotica s frazama kao što je «Oh, Jeff... I love you too... But...» kao i stripovi velikih dimenzija na temu rata i poznatog djela "Whaam" iz 1963., izložba nas vodi u jedan kompleksniji svijet Roya Lictensteina.

Na izložbi se mogu vidjeti i točkasti pejzaži na pločama pleksiglasa ili na platnima, a također i njegove serije na ogledalima ili crno-bijele interpretacije predmeta iz Royeva okruženja od dnevnika i čaše sa šumećom tabletom do radioprijemnika i kotača.

Upoznajemo tako umjetnika i sve njegove strane. Pojavljuje se i kao talentirani slikar pejzaža, i kao kipar, i kao majstor aktova, i kao umjetnik koji sve što vidi interpretira kroz ciklus svojih poznatih benday točkica. Tako je Lichtenstein naslikao triptih inspiriran "Rouenskom katedralom" Claudea Moneta i svoju "Mrtvu prirodu sa zlatnom ribicom" prema Matisseu, interpretirao je radove Picassa i Pieta Mondriana na svoj način te mnogih drugih umjetnika također. Matisse ga je svojim "Crvenim atelijerom" nadahnuo da stvara slike s tom temom – u studiju Lichtensteina pojavila se već spomenuta slika s Mickeyem Mouseom kako visi na zidu.

Vrlo su intrigantna platna nastala u novije vrijeme, odnosno radovi iz devedesetih, slike iz serije "Late Nudes", a također i radovi u kojima se Roy ponovno vraća svojim ranijim tehnikama, prerađujući ih. Slikajući nago žensko tijelo, Lichtenstein, za razliku od većine drugih umjetnika, ne koristi žive modele – on se iznova vraća stripovima i svojim ranijim skicama, "skidajući" djevojke prikazane na njima. (L. BAGAR)


Podijeli: Facebook Twiter