Riko nece kupiti Uljanik u prvom krugu

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

U prvom krugu necemo predati ponudu za kupnju Uljanika, a hocemo li je predati za ostalih pet tvrtki, odnosno cetiri brodogradilišta, ne mogu vam odgovoriti, rekao nam je jucer Marko Plahuta, ekonomist tvrtke Riko iz Ljubljane. Ta je tvrtka 26. kolovoza od HFP-a otkupila ponudbenu dokumentaciju radi sudjelovanja u privatizaciji Uljanika, 3. maja i brodogradilišta Kraljevica, a prije toga i za ostale tri tvrtke.

Od ponedjeljka u 14 sati HFP više ne prodaje ponudbenu dokumentaciju, a u srijedu do 14 sati prima ponude za kupnju brodogradilišta koje mogu predati samo oni koji su otkupili ponudbenu dokumentaciju. HFP nije naveo kome je sve prodao dokumentaciju za Uljanik, a mediji su objavili da je Riko bio jedini interesent pa se može pretpostaviti da ce samo ta slovenska tvrtka imati mogucnost predaje ponude radi kupnje. Iz toga proizlazi da se nije pojavio ni najveci favorit za kupnju Uljanika - navodni hrvatski konzorcij za koji se spekulira da ce ga ciniti Uljanik Plovidba, Tankerska plovidba i Danko Koncar. No, oni vjerojatno imaju u planu ici u drugi krug nadmetanja kada ce se Uljanik nuditi po povoljnijim uvjetima nego sada kada se 59,25 posto kapitala društva prodaje po pocetnoj cijeni od 397,5 milijuna kuna.

Da Riko nema ozbiljnih namjera s Uljanikom bilo je jasno još prije mjesec dana kada se Marko Plahuta putem Glasa Istre prvi put obratio hrvatskoj javnosti o tom pitanju. On je tada izjavio da je njihov interes prvenstveno usmjeren na tri dalmatinska, a da su odlucili otkupiti i dokumentaciju za tri sjevernojadranska da bi uvidjeli kakvo je stanje u tim tvrtkama i osigurali se ako propadne prodaja prva tri tako da imaju mogucnost realizacije posla koji su zamislili.

Naime, Riko vec 1,5 godina s ruskom vladom radi na velikom projektu izgradnje ribarske flote za Sjeverno more i pretvaranje Rusije u izvoznicu ribe, status koji je izgubila raspadom bivše države 1991. godine. U hrvatskim brodogradilištima planiraju graditi seriju ribarica dugih 151 metar od kojih svaka nosi po šest manjih brodova dužine 21 metar. Rijec je o poslu vrijednom milijardu americkih dolara. I tada, kao i jucer, Plahuta je izrazio sumnju u uspješnost privatizacije hrvatskih brodogradilišta. Ranije je tvrdio da ce to biti posljedica prekratkog roka, a jucer nam je pak odgovorio - da je posljedica velikog duga brodogradilišta.

- Još uvijek vodimo raspravu o ukljucivanju u privatizaciju. Sumnjam da cemo u prvom krugu predati ponudu za kupnju ikakvog brodogradilišta. Koliko znamo, mnogi naši konkurenti se spremaju za drugi krug kada ce država ponuditi bolje uvjete za kupce. Najviše nas brinu velika zaduženja hrvatskih brodogradilišta. Država putem HFP-a od nas traži da kupnjom brodogradilišta za kunu preuzmemo najmanje 40 posto duga tih tvrtki. Zbog toga cemo najvjerojatnije ici u drugi krug kada ce se smanjiti taj postotak, zakljucio je Plahuta.

Inace, Riko je inženjerska tvrtka koja na tržištima u Rusiji, Ukrajini, Bjelorusiji i Makedoniji prodaje vlastite ili tude strojeve koji se koriste u procesu proizvodnje, najcešce u obradi metala. Ova slovenska tvrtka ima dva vlasnika s podjednakim udjelom. Oni su Janez Škrabec, direktor ljubljanskog Rika, i Jozo Dragan, suvlasnik i predsjednik uprave moskovske Riko grupe. Dragana su hrvatski mediji ranije predstavili kao uvjerljivo najuspješnijeg hrvatskog biznismena u Rusiji i na prostoru bivšeg SSSR-a, a roden je u Trogiru.


Podijeli: Facebook Twiter