Rijetki obnavljaju zimsku garderobu u pola cijene

(M. ANGELINI)
(M. ANGELINI)

S nestrpljenjem su se čekala, i konačno dočekala, sezonska sniženja. No, unatoč smanjenju cijena, a prevladavaju ona od 30 do 50 posto, pulske trgovine nisu ni približno posjećene kao što je to bilo u vrijeme predblagdanske kupovine. Čak ni rekordan broj nezaposlenih nije tada građane spriječio da troše. Prema procjenama, u vrijeme blagdana je potrošeno gotovo jednako kao i lani, oko 11 milijardi kuna. Premda je podosta trgovaca već tada započela sa snižavanjem cijena, s prvim danima ove godine cijene su uglavnom dodatno spuštene. Od početnih 20 i 30, dostižu čak 70 posto umanjenu cijenu.

Gušt kupovanja po nižoj cijeni

Prodavači potvrđuju kako kupci već godinama primjenjuju staru praksu, razgledavaju i pronalaze proizvode znatno ranije, i potom s nestrpljenjem čekaju sniženja. No, ponekad su takozvana sniženja, zapravo razočarenja, budući da se veliki napis o primjerice 70-postotnom sniženju u određenom dućanu odnosi na lanjsku ljetnu kolekciju, što se doduše ne bi ni smjelo sada prodavati, dok za aktualnu zimsku važi umanjenje tek od 20, odnosno 30 posto. Ipak, da se ne radi u svim trgovinama o rješavanju starih kolekcija, potvrđuju trgovine poput Terranove te butika Le Mode gdje je zimska kolekcija snižena za 70, odnosno 50 posto.

- Gušt je kupiti komad robe za 40 ili 50 kuna, zadovoljne su bile kupnjom Nika, Laura, Tina i Marika koje su naletjele na dobre cijene.

Da je doista riječ o pravom sniženju, kako u ovim tako i drugim trgovinama kod kojih je takvo na snazi, očito je zbog minimalne količine preostale robe na policama. Nadopunjavaju ju, kažu, novom robom te prodaju po jednakoj, dakle sniženoj cijeni.

- Sretna sam jer sam si gotovo u potpunosti obnovila zimsku kolekciju garderobe. I to u pola cijene. Kupila sam kaput, šal i hlače, za 350 kuna što je meni više nego povoljno, poručila nam je Tanja.

Obnova zimske garderobe

U obilasku trgovina u centru grada, svratili smo i do robne kuće La Dama gdje su upravo krenula 50-postotna sniženja. Ondje je vladalo pravo šoping raspoloženje, razgledavalo se, probavalo, ali i kupovalo, čak se je ispred blagajne čekalo u redu. Osim u izlozima, iz ove robne kuće o sniženju potencijalne kupce obavještavaju i putem letaka.

U trgovinama koje nude renomirane svjetske robne marke cijene su uglavnom niže za 30 do 50 posto, no u ponekim su ovih dana prodavači i poslovođe još očekivali "zeleno svijetlo" vlasnika za dodatnim sniženjima.

- Iako je manji broj ljudi po trgovinama, ipak se kupuje, odnosno prodaje, jer tko je kupovinu planski odgađao za siječanj uglavnom si priušti više artikala. Tako nekako dođemo na isto, veli nam prodavačica u butiku jednog poznatog robnog brenda.

Možda uđe manje kupaca, ali izađu s više kupljenih artikala. To se uglavnom odnosi na trgovine renomiranih brendova u kojima su cijene robe prilično visoke, no u prepolovljenim iznosima ipak prihvatljive. Premda su cijene snižene, uglavnom se odjeća i obuća kupuju karticama na odgodu.

- Kupila sam brendiranu robu, kožne čizme, torbicu i dobar kaput za 1.800 kuna, pa sam s uspoređujući s ranijom cijenom, sada duplo uštedjela, rekla nam je zadovoljno jedna Puljanka.

Ipak, oprez u ovakvim, dakle sezonskim kupovinama nije naodmet. Naime, razgovarajući s kupcima lako se zaključi kako se često kupuju i nepotrebne stvari, samo zato što su jeftinije. Stoga, unatoč činjenici da se za svoj novac dobiva više, treba paziti da nas ne obuzme "šoping groznica" od koje ćemo možda u ratama "patiti" preostalih 11 mjeseci u godini. Također, obilaskom trgovina može se primijetiti, ali i potvrditi, da su ipak žene "kraljice" šopinga. Naime, ukoliko se čeka red, onda je to ispred kabina sa ženskom odjećom, skupi se ljudi i pred blagajnama trgovinama mješovitom robom, poput robnih kuća, dok su one s muškom robom zasad potpuno prazne. Osim što se dakle naveliko trošilo i potrošilo za blagdane, po obitelji prosječno 1.300 kuna, trgovci razlog manje posjećenosti pronalaze u odlascima na skijanja, a tada se nerijetko na povratku svraća u inozemne shopping centre. (Sanda ROJNIĆ SINKOVIĆ, snimio Manuel ANGELINI)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter