Nakon desetak godina izbivanja, na daskama Istarskog narodnog kazališta – Gradskog kazališta Pula prije nekoliko mjeseci pojavila se te ispraćena je ovacijama i izvrsnim kritikama Petra Bernarda Blašković, pulska glumica s osječkom adresom. Ona je glumila u predstavi Milana Rakovca "Blak", gdje je tumačila ulogu majke glavnog protagonista. Potom je, prije nekoliko tjedana ponovno zablistala na istim daskama u punom sjaju u predstavi "Jure Grando" u režiji Damira Zlatara Freya gdje su mnogi komentirali da je upravo ona najjača karika ove predstave.
Dvije sjajne uloge u svega nekoliko mjeseci uz angažman u osječkom kazalištu, u predstavama Istra Inspirita i mnoštvo drugih predstava i uloga. Nevjerojatna snaga i moć glume, preobrazbe, glas za pjevane uloge, spontanost, neposrednost, strast, žar, elan, entuzijazam…
Povratak pulskom kazalištu
Petra je već četiri godine glumica osječkog HNK-a, grada gdje je završila glumačku akademiju stekavši zvanje magistra glume i lutkarstva. Počela je glumiti još za vrijeme osnovnoškolskih dana, kada je sudjelovala u raznim predstavama u Pionirskom domu, potom je petnaestak godina živjela i radila u Italiji, gdje je sudjelovala u brojnim projektima, kako s djecom, tako i u glumačkim, pjevačkim i drugim, te pohađala niz glazbenih i glumačkih škola i tečajeva. Bila je voditeljica glumačkih radionica, koreografkinja, glumica i dramski pedagog.
Godinama je sudjelovala i na Međunarodnom kazališnom festivalu mladih, a u Puli je ostvarila brojne predstave – mahom za djecu na raznim lokacijama, od INK-a, Pionirskog doma, te na brojnim ljetnim pozornicama i u predstavama koje oživljavaju mitove, legende i povijesne činjenice na autentičnim lokacijama diljem Istre.
Potom upisuje osječku glumačku akademiju, ali i dalje, ovisno o vremenu i mogućnostima, radi predstave u Puli. Prije četiri godine imala je božićnu predstavu u Teatru Naranča, a već nekoliko godina glumi i režira predstave Istra Inspirita.
- Posebno me veselio povratak Puli i INK-u jednom cjelovečernjom predstavom, zanimljivim tekstom koji nudi vrlo bogat i versificirani jezik, te koji mi omogućava da pričam hrvatskim književnim jezikom, mojom čakavicom uz ponešto i talijanskog. Uloga je vrlo zanimljiva, kao i sama predstava jer sažima u biti cijelo dvadeseto stoljeće u mome gradu, a tekst je uvijek aktualan, svjež i bezvremenski. Izvrsno sam se našla s cjelokupnom ekipom, naporno samo radili, zanimljiv je to kreativno-stvaralački proces tijekom kojeg smo naučili puno jedni od drugih, kazala je Petra o svojoj ulozi u predstavi "Blak" Milana Rakovca.
Veli da je u toj ulozi pronašla i dio sebe, iako je trebala glumiti ženu koja je puno starija nego što je to ona sama.
- Ova predstava baštini istarsko narječje, svojevrsni je svjedok teritorija, što je vrlo važno za nove generacije, pokazuje koliko je važno očuvati i nipošto ne izgubiti tradiciju. Drago mi je da sam se Puli, a posebice toj predstavi, koja je vrlo duboka, vratila kao zrela umjetnica, kao prava glumica. Uloga ove majke je zbilja specifična, a mi majke u biti rađamo i djecu i te svoje uloge. Kroz taj lik majke, neposredno ili posredno, prikazuje se stotinu godina povijesti. Tu je prikazana ljubav u najširem smislu, kao apsolutna vrijednost, te koliko je ženska linija snažna. Uz povijesno-geopolitičku konotaciju, tu je i ona konotacija koja se pita što to znači biti majka, gdje šaljemo djecu koju rađamo, što se od njih očekuje i što ih čeka. Veliki je tu kontrast između stvaranja života iz ljubavi i razaranja istog u ratovima koji konstantno unose mržnju i smrt zbog ideja i ideala koji se tokom povijesti u minimalnim nijansama opet vraćaju. Majke oplakuju svoju izgubljenu djecu. Takva bol je univerzalna i svevremena. U takvim vrijednostima i tematikama tražila sam inspiraciju za ovu ulogu. Iznimno sam zahvalna intendantu osječkog HNK-a Božidaru Šnajderu i direktoru drame Miroslavu Čabraji što su mi dozvolili da glumim u ovoj predstavi, kao i u novoj premijeri INK-a Vampirska kronika "Jure Grando", veli Petra.
Suradnja između kazališta
- Smatram da je suradnja između kazališta izuzetno važna jer omogućuje umjetničku razmjenu i ostvarivanje projekata koji se inače ne bi mogli realizirati. Biti gostujući član u Puli posebna mi je čast i zadovoljstvo.
Izrazito joj je draga uloga Vampirice Elvire u predstavi "Jure Grando", gdje je pokazala i svoje glasovne mogućnosti, snažan, upečatljiv glas, nevjerojatan talent za scenski pokret te nadahnutu glumačku interpretaciju.
- Nekada se u životu dogode sudbonosni susreti koji nam promjene život. Takvim susretom smatram rad s ansamblom Jure Granda, a posebice s redateljem i autorom teksta Damirom Zlatarom Freyem. Privilegija je moći u današnje doba upoznati romantika, estetu, koreografa, pjesnika, čovjeka nadahnutog i posvećenog teatru, pedagoga, životnog učitelja, mentora i prijatelja kao što je Damir. Temperamentnog, fascinantnog, genijalnog vizionara teatra. Izazov je svakom glumcu pratiti njegov tempo i biti dostojan ispunjavanja te divne vizije koju on nosi u sebi. Njegovo zlatno pero nadilazi pisanu riječ. On tu uzvišenost poezije provodi u scensko obilježje u kojem niti jedan segment nije zapostavljen ili manje bitan. Sama priča Jure Granda je tragična priča neshvaćenog pojedinca koji zbog svoje različitosti postaje žrtva društva, monstrum. Puno je lakše napraviti monstruma i osuditi nekoga negoli prihvatiti, upoznati, otkriti, zavoljeti nešto drugačije od općeprihvaćenih šablona koje su vrlo često proste i jednostavne, jeftine i potkupljive. Izražajno sredstvo Vampirice Elvire je pjevanje, a to je kada se poezija u savršenoj harmoniji utka u glazbu. Upravo se to dogodilo: tekst Damira i glazba Tamare Obrovac. Užitak je bio svaki trenutak rada i rađanje same uloge. Počašćena sam povjerenjem direktorice kazališta, Gordane Jeromela Kaić te redatelja koji su izabrali mene za ovu predstavu. (Vanesa BEGIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU