Renault twingo 1.2 16V dinamique: Gradski trendsetter

Urbani iduvidualac - renault twingo
Urbani iduvidualac - renault twingo

Renault je krajem prošle godine predstavio temeljit redizajn druge generacije twinga, koji je ujedno prvi model s novim vizualnim identitetom marke. Razigran, kompaktan i izrazito prostran, maleni "francuz" proizveden u slovenskom Novom Mestu idealno je rješenje za gradsku mobilnost, a dopadljiv izgled te velika mogućnost induvidualizacije čine ga i vrlo poželjnim. Testirali smo benzinski model 1,2 16V sa sveobuhvatnim paketom opreme Dynamique.

Najupečatljivije dizajnerske promjene vidljive su na prednjem kraju automobila, gdje su uz glavni svjetlosni sklop dodana dva dominantna okrugla svjetla u kojima se nalaze dnevna svjetla i maglenke, dok su pokazivači smjera sada smješteni niže na robusnom odbojniku. Stražnja svjetla su također redizajnirana, a u donji dio odbojnika istaknuta je crna plastika koja podsjeća na difuzore sportskih automobila.

Uz kompaktne vanjske dimenzije idealne za grad, twingo nudi tradicionalno impresivnu prostranost u
unutrašnjosti. Sprijeda je osigurana prava raskoš, dok straga - razmak od 230 mm između sjedala i klupe jamči prostor za koljena, a time i udobnost putnicima. Prtljažnik ima zapreminu od 165 do 959 litara što ovisi o položaju dva zasebna i klizna (u intervalu od 220 mm) stražnja sjedala koja se mogu i preklopiti.

Dizajn interijera je izuzetno zaigran, ali i vrlo ergonomičan. Ispred vozača smješten je tek okrugli brojač okretaja, dok su ostali pokazivači i infosustav u digitalnom obliku smješteni centralno. Tu su kontrolne lampice, pokazivač brzine i količine goriva, te display s informacijama audio sustava. Kupci mogu birati čitav niz presvlaka i detalja do te mjere da svaki primjerak može biti u potpunosti originalan.

Testirani twingo pokretao je dobro poznati 1,2-litarski benzinac od 75 konjskih snaga. Riječ je o vrlo solidnom atmosfercu koji u gradu potrebnu elastičnost uz potrošnju od prihvatljivih 6,8 litara. Zakretni moment od 107 Nm pri 4.250 o/min osigurat će živahnost i solidno međuubrzanje, naročito jer je riječ o automobilu teškom svega 950 kg.

Na putovanju iz Zagreba u Pulu izmjerili smo potrošnju od 4,9, što nije blizu tvorničkim podacima o 4,2 litre, no moramo biti iskreni i priznati da ga nismo niti odviše štedjeli. Vrlo dobro je uparen peterostupanjski ručni mjenjač koji se odlikuje preciznošću i ne odviše dugim hodom. Ovjes je uzoran, po čemu je Renault poznat, stoga ne treba posebno naglašavati da je u vožnji Twingo vrlo stabilan.

Oprema dynamique sadrži ABS sustav, prednje i bočne zračne jastuke, električne podizače stakala, klima-uređaj, svjetla za maglu, putno računalo, 15-colne aluminijske naplatke, električno podeisiva grijana vanjska ogledala, upravljač i ručicu mjenjača presvučene kožom, audiouređaj i još štošta.

Za kraj, naravno - cijena. Osnovni Twingo 1,2 Trend dostupan je na akciji za 67.900 kuna, dok model s
opremom dynamique iznosi 75.900. Testirani model s navedenim dodacima košta 89.270 kuna, za što je već moguće dobiti solidno opremljeni clio četvrte generacije, no ukoliko vam baš nije nužan panoramski krov i još nekoliko detalja, twingo je sasvim povoljan odabir. A usto je i "cool". (Napisao i snimio Krešimir TADIJIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter