Najnovija generacija clija mali je SUV naziva captur koji, zahvaljujući nizu dizajnerskih rješenja, primjerice naplacima od 16 ili čak 17 inča, većoj odignutosti od tla - 20 centimetara, kao i nekim detaljima koje tradicionalno koriste terenski automobili - ide u red najzanimljivijih primjeraka ovog iznimno napučenog segmenta.
Markantna maska naslanja se na najnovija stilska rješenja, dok bočna strana daje onu SUV-ovima tako karakterističnu mišićavost i drskost. Slična se "filozofija" pojavljuje i u unutrašnjosti s uistinu dojmljivom središnjom konzolom. Ono što također karakterizira captur, te ga dakako izdiše iz mase sličnih, njegova je dvobojnost, kao i još čitav niz elemenata koje inače susrećemo tek u višim klasama.
Dimenzije captura odaju još jednu činjenicu - želju da se ovaj automobil što je moguće više primakne kompaktnoj klasi. Dugačak je 412, širok 177 te visok 157 centimetara, dok mu međuosovinski razmak doseće 260 centimetara. U tu priču o funkcionalnosti uklapa se i veliki prtljažnik volumena 377 litara. Zahvaljujući pomičnoj stražnjoj klupi - 16 centimetar - može dosegnuti i 455 litara što je među najboljim rezultatima u klasi. Captur pokreću motori iz najnovije Renaultove ponude. Primjerice, 1,2-litreni TCe turbobenzinac snage 120 KS ili pak 1,5-litreni dCi turbodizelaš od 90 KS. U ponudi je i slabiji turbobenzinac, 0,9-litreni TCe Energy motor s 90 KS i okretnim momentom od 135 Nm čija je prosječna potrošnja 4,9 l/100 km uz emisiju CO2 od samo 113 g/km, dok snažniji od 120 KS, okretnim momentom od 190 Nm i automatskim mjenjačem troši 5,4 l/100 km uz emisiju CO2 od 125 g/km. Turbodizelaš snage 90 KS raspolaže s okretnim momentom od 220 Nm uz prosječnu potrošnju od 3,6 l/100 km i emisiju CO2 od 95 g/km.
Captur će se proizvoditi u Španjolskoj, a vrlo se brzo očekuje i u Hrvatskoj. Kako ističu u Renaultu Hrvatska, captur dolazi sredinom svibnja, a početna bi mu cijena trebala biti 100 tisuća kuna. (K. T.)