Kao što su nam nedavno i najavili, jučer su Hrvatske ceste raspisale, među 40-ak javnih natječaja i onaj za izvođača rekonstrukcije državne ceste DC75, dionice Vodnjan - Pula, u duljini jednog kilometra. Procijenjena vrijednost projekta iznosi 16,3 milijuna kuna, a usto je raspisan natječaj vrijedan 820 tisuća kuna u kojem se traži nadzor nad radovima. Rok za podnošenje prijava potencijalnih izvođača je za Valentinovo, dakle 14. veljače, a za nadzor tjedan dana ranije.
Proširenje ceste i rotori
Raspisivanje natječaja iz Hrvatskih cesta potvrdili su nam početkom prosinca prošle godine, nakon što je Grad Pula bez naknade prenio vlasništvo nad nekretninama u obuhvatu državne ceste DC75, dionica Vodnjan - Pula, u korist Hrvatskih cesta. Postalo je tada izvjesno da se sprema početak realizacije dugoočekivanog projekta proširenja Vodnjanske ceste, za koji je već ishodovana pravomoćna lokacijska dozvola, a prijenos nekretnina bio je potreban da Hrvatske ceste ishoduju građevinske dozvole.
Inače, već tijekom godine Hrvatske su ceste utrošile milijun i pol kuna za otkup zemljišta uokolo dionice.
Rekonstrukcija Vodnjanske ceste u ovoj fazi obuhvatit će kilometar dionice od Inine benzinske postaje na Velom Vrhu do izlaza iz Pule u smjeru Vodnjana. Projekt rekonstrukcije Vodnjanske ceste uključuje izgradnju kružnih tokova za naselja Valdenaga i Ruban te posebno važnog rotora na križanju s Fažanskom cestom. Usto će se riješiti brojni sporedni ulazi na Vodnjansku cestu. Rekonstrukcijom će se Vodnjanska cesta proširiti za oko tri metra, izgraditi autobusna stajališta, biciklističke staze te oborinska odvodnja posebno važna za Veli Vrh.
- Ovim je projektom obuhvaćena rekonstrukcija postojeće ceste, raskrižja, kolničke konstrukcije, izgradnja autobusnih stajališta, izgradnja novih pješačkih i biciklističkih staza, rješavanje pripadajuće oborinske odvodnje s prometnih površina te nova javna rasvjeta i rješavanje zaštite i prelaganja postojećih instalacija, stoji u pojašnjenju natječajne dokumentacije Hrvatskih cesta.
Trenutno nesigurna cesta
Inače, prema dokumentaciji, na Vodnjanskoj cesti koju je MUP označio kao nesigurnom, kolnik je u lošem stanju, bankine su neuređene, a ulični profil uzak i nedefiniran.
"Prethodna saniranja izvođena su krpanjem rupa i mjestimičnim presvlačenjem, a rubovi ceste su oštećeni s izraženim denivelacijama. Bankine su neuređene, nedovoljne širine i mjestimično više od kolnika, što rezultira zadržavanjem vode uz rub kolnika. Uz rubove ceste prisutni su razni sadržaji koji ometaju ili umanjuju sigurnost u prometu (drveća u neposrednoj blizini kolnika, ograde, zidovi, proširenja ili nelegalna parkirališta). U cestovnom pojasu nalazi se i vegetacija koja smanjuje vidljivost i vizualno 'sužava' cestovni profil što doprinosi neugodnom doživljaju ceste", stoji u opisu projekta Hrvatskih cesta
Stoga Hrvatske ceste najavljuju da će se rekonstrukcijom Vodnjanske ceste, raskrižjima, kolničke konstrukcije, te izgradnjom autobusnih stajališta, novih pješačkih i biciklističkih staza, odnosno rješavanjem oborinske odvodnje s prometnih površina, povećavati nosivost kolničke konstrukcije i omogućiti sigurnije prometovanje svih sudionika, pogotovo pješaka i biciklista.
Veći radovi nakon turističke sezone
S obzirom na obuhvat radova, te značaj Vodnjanske ceste za Pulu, rekonstrukcija će se odvijati u dvije faze kako bi se što manje utjecalo na turističku sezonu. Stoga će se druga faza rekonstrukcije, odnosno značajniji radovi, najvjerojatnije izvoditi nakon turističke sezone, od listopada-studenog ove godine. (Goran ROJNIĆ)