Najavljeno restrukturiranje putničkog prijevoza Hrvatskih željeznica, što ga je nedavno prihvatila Europska komisija, moglo bi do 15 posto smanjiti broj vlakova na domaćim prugama. Hoće li te mjere smanjiti i broj linija, te polazaka vlakova unutar Istarske županije bit će poznato tek kada HŽ Putnički promet objavi ljetni vozni red.
Ali, da se o racionalizaciji razmišlja, potvrđuju u javnom poduzeću HŽ Putnički promet, iz kojeg poručuju kako se "kontinuirano provodi analiza rentabilnosti vlakova te vodeći se interesima dobrog gospodarstvenika i uvažavajući potrebe putnika, raspoloživa sredstva iz državnog proračuna i raspoložive materijalno-ljudske resurse donose odluke o uvođenju, odnosno ukidanju pojedinih vlakova."
"Hrvatske željeznice Putnički prijevoz četiri puta godišnje tijekom redovitih izmjena voznog reda radi manje korekcije voznog reda kako bi ga prilagodio potrebama
putnika," odgovorili su na upit Glasa Istre o tome namjeravaju li smanjiti broj linija u Istri, te dodali: "O svim aspektima poslovanja koji će utjecati na opseg prijevozne ponude, pravodobno ćemo obavijestiti javnost."
Prema planovima restrukturiranja, HŽ Putnički promet treba zadržati željezničke linije koje su javni interes, ali uz što manji gubitak, te razvijati linije koje donose komercijalnu dobit. Predviđa se da dio vlakova zamijene autobusi, kako bi se uštedjelo, a očekuje se smanjenje zaposlenosti u tom poduzeću za više od 600
djelatnika. (D. G.)