Reklame za junk food bude želju za tom hranom

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Televizijske reklame za brzu hranu doista kod djece bude želju za njom, osobito ako puno gledaju televiziju, pokazali su rezultati istraživanja objavljeni u medicinskom casopisu Pediatrics.

Istraživanje je provedeno u trenucima kad, u sklopu borbe protiv debljine", jacaju pozivi na zabranu reklama za "junk food" namijenjenih djeci. Posljednja je to ucinila americka Akademija pedijatrije kad je objavila naputak o reklamama za brzu hranu.

Ispitivanja provedena na ciljanoj skupini djece u dobi od 6 do 13 godina, koje je vodila ekipa na celu s Emmom Boyland s Liverpoolskog sveucilišta, pokazala su da su DVD-i s reklamama za brzu hranu i slatkiše kod djece pobudivala glad za tim proizvodima.

"Izloženost TV reklamama za hranu kod osoba koje puno gledaju televiziju pojacala je sklonost prema reklamiranim prehrambenim proizvodima u odnosu na osobe koje televiziju gledaju rjede", stoji u završnom izvješcu nakon ispitivanja.

Djeca obuhvacena istraživanjem iskazivala su vecu želju za slatkom i masnom hranom nakon gledanja reklama za "junk food" nego onih dana kad su gledala reklame za igracke.

To se osobito odnosilo na djecu koja su svakodnevno gledala puno televiziju, s tim što se pod "puno" smatra više od 21 sata gledanja televizije na tjedan.

No, autori istraživanja napominju da se reklame za lošu hranu ne mogu smatrati odgovornim za rast debljine medu djecom, jer predstavljaju tek mali dio velikog broja cimbenika koji utjecu na to.

"Nikad nece biti moguce pokusnim istraživanjem pokazati da oglašavanje hrane pridonosi debljini. To jednostavno ovisi o previše cimbenika", napisala je Boyland.


Podijeli: Facebook Twiter