Registrirano više od 21 tisuće novih automobila

(K.TADIJIĆ)
(K.TADIJIĆ)

Opet dobre brojke, opet više od četiri tisuće prodanih automobila u jednom mjesecu, lipnju čime je ujedno označen kraj prvog polugodišta prodajne sezone 2014. godine. Krajnji rezultat na polugodišnjoj razini je odličan - realizirana je registracija više od 21 tisuće automobila. Usporedimo li to s lanjskim brojkama, silni porast. Jer kad se u šest mjeseci "skoči" za pet tisuća komada nije šala, nije ni slučajnost.

Naravno, sad slijedi ona druga strana koja direktno kaže: ma kakva prodaja, sve su te brojke "Vladina matematika", odnosno flotna prodaja državnim institucijama kao i masovno registriranje automobila za potrebe turista, rent-a-car kuća. Kome vjerovati: onima koji tvrde kako je scena apsolutno umjetna ili onima koji kažu kako kupci u salonima više nisu čudo kako se to tvrdilo 2013. godine? Jednima i drugima jer su zapravo obje strane u pravu!

Malo smirene statistike ipak pokazuje kako je istina Vlada realizirala kupovinu velikog broja automobila, no nije ih kupila - pet tisuća. Jer turista i "renti" bilo je i lani tako da razlika ipak pripada "običnim" kupcima.

Gledano po proizvođačima, "nijemci", s pridruženim im kompanijama, "rasturaju". Volkswagen je silno jak, a naprosto nevjerojatno djeluje činjenica da je njihov Passat, iako mu za svega nekoliko mjeseci dolazi zamjena, uredno drži desetu poziciju na ljestvici modela. Značajno su bolje nego lani i francuske tvrtke, dobrih se flota domogao i Ford, a jedini pad bilježe korejske tvrtke, no ne značajni. Japanci su dobri, posebno Mazda i Toyota, samo Honda nikako da se vrati u top20.

Kad dodatno promotrimo prodajne tablice evidentno je kao je osam prvoplasiranih proizvođača u prvom polugodištu prodalo više od tisuću automobila. S istim se rezultatom mogu podičiti i četiri modela, a generalno gledajući najznačajniji proizvođači automobila, kad je hrvatska prodaja u pitanju, ove godine ostvaruju značajno bolje brojke no lani.

Ono što pak daje za pravo kritičarima ovogodišnjih dobrih brojki, odnos je prodanih automobila s obzirom na pogonsko gorivo. Dizel uvjerljivo s 61,68 posto u odnosu na 38,30 benzinskih, mala "rupa" između ovih postotaka pripada elektromobilima, vodi a poznato je kako zbog cijene i dugog roka povrata uloženog, "obični" kupci daleko više preferiraju automobile s gorivom od 95 oktana.

Analizu prvog polugodišta možemo zaključiti s laganom prognozom. Flotne su registracije pri kraju. Isto se može ustvrditi i za rent-a-car kompanije. Ide ljeto u kojem malo tko ima neku silnu želju obilaziti automobilske salone. Sve to vrijedi i za rujan kad se ima toliko financijskih obaveza da je razmišljanje o nabavci novog automobila pomalo - neodgovorno.

A nakon toga ide i "buy-back", ide vrijeme u kojem "rente" vraćaju automobile onima od kojih su ih na nekoliko mjeseci "kupili". Pa će se automobilske kuće potruditi realizirati prodaju tih "malo voženih" automobila, ne svojih noviteta. Što dakle očekivati do kraja 2014. u drugom polugodištu? Sve da prodaja padne za pedeset posto, godina će biti značajno bolja od lanjske. A to je već dobar razlog za malo - optimizma. (Edi PRODAN)


Podijeli: Facebook Twiter