Registar "ne zovi": Odzvonilo napornim trgovcima

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Zaštita potrošača i njihovih prava uskoro bi se trebala poboljšati novim pravilnikom "Ne zovi", pomoću kojeg će se regulirati teleprodaja, slanje oglasa porukama i druge akcije trgovaca prema građanima čiji su brojevi fiksnih ili mobilnih telefona javno dostupni u telefonskim imenicima. Po pravilniku što ga donosi Ministarstvo gospodarstva, osnovat će se registar građana koji ne žele da ih se uznemirava oglašavanjem i pozivanjem od strane trgovačkih lanaca i njihovih call centara.

Pravilnikom "Ne zovi" predviđa se upis u registar "Ne zovi" na mrežnim stranicama HAKOM-a, na kojima bi građani trebali upisati svoje ime i prezime, broj osobne iskaznice, OIB i broj telefona za koji ne žele da ih se naziva. Osim poziva, registar se odnosi na slanje SMS i MMS poruka, ali ne i pošte. Registar će moći koristiti teleoperateri, trgovci i, naravno, sami potrošači. Promjene li operatera telefonskih usluga, potrošači se neće trebati ponovno registrirati.

U udruzi Istarski potrošač napominju da "registar "ne zovi" dolazi upravo radi brojnih pritužbi potrošača na uznemiravanje pozivima od strane raznih trgovaca.

"Mišljenja smo da se u registar trebaju moći upisati građani koji ne žele da ih se kontaktira. Koliko će isti biti uistinu efikasan moći će se reći tek nakon nekog vremena od kada bude u funkciji," poručuju iz Društva za zaštitu potrošača Istre Istarski potrošač.

Pravilnik "Ne zovi" i stvaranje registra građana koji ne žele uznemiravanje telefonskim pozivima i SMS porukama početak je uvođenja reda u područje u kojem su mnogi "lovili u mutnom". Sličan pravilnik na snazi je u četiri zemlje Europske unije, što znači da je riječ o univerzalnom problemu kojeg nije lako razriješiti. (D. GRAKALIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter