Veliki crveni desetmetarski tepih, bogata crna baršunasta zavjesa i kafkijanska rasvjeta ex vojnih lustera tvorili su istovremeno dekadentnu i svečanu atmosferu sinoć na trećem katu Rojca, koji se poput magije, pod okriljem punog mjeseca pretvorio u modnu pistu Red Karpeta u organizaciji udruga Tofa i Grismo iz Pule.
Bio je to pravi Red Karpet s "K", kao antipod Red Carpetu pomodnih tabloida, koji je pokazao kako se dobra, promišljena i nosiva moda može stvarati daleko od velikih modnih centara i crvenih tepiha.
Nakon dugo vremena u Pulu je stigla splitska dizajnerica Ana Kujundžić, podarivši nam veliku unikatnu i šarenu kolekciju čiji je maštovit DIY uzorak koji Ana sama dorađuje tehnikama veza, printa, aplikacija, prštio detaljima poput gumica, cjediljki, plastičnih žlica koji su jednostavno zahtijevali malo sporiji hod mladih manekenki, odnosno plesačica Sense & Dence koje su ozbiljno, poput pravih profesionalki odradile reviju, no ritam nošenja bio je kao u plesu. Prebrz!
Ručno oslikanim kišobranima predstavila se Ivana Slaviček. Pulska frizerka, vlasnica salona "Tko te šiša?", svakim svojim pojavljivanjem zaintrigira publiku koja pita "A tko to slika?". Ivana je sa slika na kišobrane prebacila nježne portrete velikih očiju i usta te duguljastih vratova koji će u svojoj igri razvedriti i najtmurniji dan.
Velikim urbanim torbama simetričnim u svojoj asimetriji predstavila se Marina Štembergar. Torbe su od restlova materijala, koje izgledom mogu nositi male plesačice, te večeri manekenke, ali i žene u majstorski skrojenim kaputima, bluzama, suknjama koje su bile okosnica nosive pret-a porter kolekcije dizajnerice Kristine Nefat.
Kako kolekcija uvijek visoko estetiziranog Uroša Raguža izgleda na normalnim ženama nemanekenskih proporcija moglo se vidjeti u izrazito nosivoj kolekciji u boji crvenog vina, koja je na kraju bila začinjena izlazom "prave manekenke" u modelu Uroševog prepoznatljivog kroja i dizajna, koja kao i uvijek slavi žensku ljepotu u njenim najfinijim nijansama.
Da jabuka ne pada daleko od stabla, potvrdila je Jana Raguž, kći Uroša Raguža i Kristine Nefat koja je sa samo 7,5 godina nacrtala i nadgledala izradu pompoznog i teatralnog modela u crno-crvenoj Westoodovskoj ili, kada je dijete u pitanju, "bubimirskoj" maniri.
Reviju je okončala Riječanka Tajči Čekada, rado viđen gost hrvatske avangardne modne scene, koja upravo zbog toga nije mogla propustiti ovaj događaj. Čekadini modeli osim nosivosti služe kao i komunikacijski i edukacijski instrumenti. Većina je dekorirana parolama, izjavama ili likovnim rješenjima, poput, primjerice žute tute na kojoj je s crnim velikim slovima ispisala "Siromaštvo obećava" aludirajući time na Kožarićeve "Misli na mjesec", ili na golog manekena koji je nosio plakat koji je opisivao što bi on nosio kada bi to bilo sašiveno.
Revija je zatvorena interesantnim i provokativnim performansom koji je osmislila multimedijalna umjetnica Jelena Germuth iz Rijeke pod nazivom "Što smo učinili Maiko", ispričavši epsku priču koju se može sažeti - od gejše do domine.
Osim kreativnosti hrvatske modne scene udaljene od sjajnih stranica modnih magazina, Red Karpet je pokazao potencijale konglomerata zvanog Rojca. Primjerice, članovi udruge plesne udruge AB original mladi hip-hoperi i breakdanceri briljirali su u ulozi manekena, koji izgledom i pozom mogu nadmašiti balzamirane kockaste muške manekenske pojave hrvatskih modnih pista. Isto je i s plesačicama Sense & Dence, čiji je izbor pokazao kako moda izgleda na pravim ženama.
Rojc je ponudio i odlične voditelje D Pimpa DJ D'pimp (udruga Armazonex) i DJ Shadow MC (udruga U.P.U.K.). Možda je ipak najvažnije to što je revijom pogođen modni trenutak u kojem je sve manje mjesta za houte couture te koji otvara vrata promišljanju, recikliranju i stvaranju autentičnosti koje je pojela industrija. Nosimo Made in Rojc, Made in Rojc i handmade. (Lara BAGAR; snimio Dejan ŠTIFANIĆ)