Recesija pokosila ferragosto

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

"Talijanskih turista gotovo da i nemamo, njihov veci dolazak uvijek bude u kolovozu. Medutim, kako cujemo od privatnih iznajmljivaca s kojima suradujemo, mnogi ove godine skracuju svoj boravak s dva na jedan tjedan", kaže nam Vesna Mišan Retkovac iz pulske turisticke agencije A Turizam, a koja se žali i da im je promet opao za pola zbog radova na pulskoj rivi.

Medutim, Talijanima ove godine sigurno nece smetati kopanja na pulskoj rivi. Naime, kriza i recesija do kraja su pokosili naše susjede, koji su ove godine zbog silnih poreza i raznih drugih nameta i s time povezanim padom životnog standarda odlucili manje putovati, skratiti svoja putovanja ili jednostavno godišnji provesti u svojoj zemlji.

Tome svjedoce i polugodišnje statisticke brojke o dolascima i nocenjima iz te zemlje. U Istri je, naime, u prvih šest mjeseci bilo šest posto manje dolazaka i nocenja u odnosu na lani. Ponavljanje prošlogodišnjih rezultata nitko ne ocekuje, pa cak ni direktor predstavništva Hrvatske turisticke zajednice u Milanu Dario Matoševic.

- U situaciji koja trenutno vlada to je još i dobar rezultat jer prema njihovom tisku, pad putovanja još je i veci, veli Matoševic.

- Teško je procijeniti koliko ce ih doci za ferrragosto jer su to individualni putnici. Bit cemo zadovoljni ako budemo bolji od prosjeka, ali ocjenu cemo moci dati tek na kraju sezone. Ipak, mislim da na kraju nece biti tako loše, veli Matoševic.

Talijanski touroperatori pak govore o lošim brojkama te se ohrabruju nadoknadom gubitka iduce godine.

U Kompasu ocjenjuju da nakon odlicnog svibnja i solidnog lipnja rezervacije za srpanj i kolovoz idu jako sporo jer svi cekaju zadnji trenutak.

- Svi cekaju last minute ponude, cak i više nego prošlih godina, jer ocekuju posebne ponude. Naš najveci strah je da ce kad talijanski turist odluci rezervirati, biti kasno jer više nece biti mjesta, zakljucuju u Kompasu.

Ipak, dobrom prodajom turistickih aranžmana na talijanskom tržištu hvale se u turistickoj agenciji Uniline iz Pule.

- Proteklih se godina Italija profilirala kao last minute tržište, a ove godine je taj trend znacajno naglašen. Moguci razlog leži u nedavnom završetku europskog nogometnog prvenstva na kojem je Italija igrala u finalu. Od posljednje utakmice broj prodanih aranžmana i ukupan interes raste iz dana u dan, veli nam Kristijan Gržetic iz te tvrtke.

No, gosti se odlucuju za jeftinije varijante nego prethodnih godina, zakljucuje Gržetic. (Barbara BAN)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter