Danas je u prostorijama Zaklade za poticanje partnerstva i razvoja civilnoga društva održana konferencija za medije na kojoj je predstavljen projekt "Filantropija - oslonac održivih zajednica", financiran iz programa IPA 2012 Poticanje inovativnih oblika filantropije u lokalni zajednicama za potporu održivosti organizacija civilnoga društva, u ukupnoj vrijednosti 104.454 eura.
Porezne olakšice
Na konferenciji su sudjelovali predstavnici Zaklade, koja je nositelj projekta, te predstavnici partnera u provedbi projekta Udruga SMART iz Rijeke, Grad Umag, Centar za građanske inicijative Poreč, Pučko otvoreno učilište Buje, Grad Rijeka te Primorsko-goranska županija.
Kako je naveo Andrej Pevec, voditelj projekta, opći cilj je poticanje inovativnih oblika filantropije kako bi se doprinijelo održivosti organizacija civilnog društva i individualne odnosno korporativne filantropije. Naglasak projekta bit će na jačanju partnerstva među raznim institucijama, kao i na jačanju civilnog sektora s ciljem razvoja lokalne zajednice.
- Projekt će trajati 18 mjeseci, a tijekom njegova provođenja realizirat ćemo promotivnu kampanju o filantropiji u Istarskoj, Primorsko-goranskoj, Ličko-senjskoj i Karlovačkoj županiji, i to putem društvenih medija, članaka o filantropiji, takozvanom "guerilla" kampanjom te e-publikacijom o poreznim olakšicama za poslovni sektor, naveo je Pevec te dodao da se također planira i jačanje kapaciteta organizacija civilnog društva, i to nizom edukativnih radionica za udruge, kao i mentorskog programa nakon završetka radionica.
U sklopu ove komponente izradit će se i brošura o inovativnim metodama samofinanciranja. Na kraju, radit će se i na promociji takozvane korporativne filantropije i multisektorske suradnje, i to putem edukacije za poduzetnice, edukacija za tvrtke o društveno odgovornom poslovanju, edukacije o filantropiji te promocija filantropskog fonda. Krajnji cilj projekta je pak, kako je navedeno, razvoj lokalne infrastrukture za potporu filantropskim aktivnostima u Primorsko-goranskoj županiji te, u konačnici, pokretanje lokalne zaklade u Primorsko-goranskoj županiji.
Važnost filantropije
Voditeljica Zaklade Helga Može Glavan zaključila je da je jedan od ciljeva približiti filantropiju odnosno dobročinstvo ljudima te osvijestiti ljude o važnosti filantropije, ali i poslovni sektor potaknuti na doniranje i davanje. U tu se svrhu planira i izrada "filantropske markice" koja bi se svake godine dodjeljivala poduzeću koje se najviše istaknulo u domeni filantropije. Na konferenciji se čuo i stav da naši ljudi daju, ali to čine "ad hoc" i najčešće u kriznim situacijama, a nema kontinuiranog doniranja za doprinos zajednici, kao i da kod ljudi treba razviti povjerenje da novac koji daju idu u prave ruke i za prave stvari. (B. PETROVIĆ)