Raste turistička potrošnja, najviše troše Britanci

(M.MIJOŠEK)
(M.MIJOŠEK)

Turisti su prošlog ljeta na Jadranu prosječno dnevno trošili 66,3 eura, od čega 36,2 eura za smještaj, kaže najnovije istraživanje zagrebačkog Instituta za turizam o stavovima i potrošnji turista TOMAS Ljeto 2014, koje je ovog tjedna predstavljeno u Zagrebu.

Rezultati istraživanja koje je provedeno od lipnja do rujna prošle godine na uzorku od više od četiri tisuće domaćih i stranih turista u sedam primorskih županija, govore da je prosječna dnevna potrošnja turista u odnosu na zadnje takvo istraživanje u 2010. porasla za malo više od 14 posto. Također, istraživanje je pokazalo da u Hrvatsku najviše dolaze ljetovati turisti u dobi od oko 40 godina, visokog i višeg obrazovanja, s primanjima većim od dvije tisuća eura. Putuju pretežito automobilima i s obitelji. 

Među stranim turistima najviše su lanjskog ljeta trošili Britanci - 122 eura dnevno te Rusi (99 eura) i Francuzi (95 eura), dok su najbrojniji Nijemci tek na osmom mjestu s Poljacima i potrošnjom od 62 eura. Ispred njih su Mađari sa 63, Nizozemci sa 65 te Talijani i Austrijanci sa 66, odnosno 72 eura. Po vrstama smještaja najviše, 106 eura dnevno, potrošilo se u hotelima, 57 eura u privatnom smještaju, a 48 eura u kampovima.

Za visokih 20 posto porasla je potrošnja za kupnju, a općenito je rasla i izvanpansionska potrošnja koja je prije uvijek bila slaba. Tako su prosječni izdaci turista za ugostiteljske usluge, hranu i piće porasli za 13 posto, odnosno na 12 eura, a izdaci za sport, zabavu, izlete, kulturu i ostale usluge za 19 posto.

Iako većina turista još uvijek ljeti u Hrvatsku dolazi s obitelji, njih 48,5 posto, u odnosu na 2010. radi se o padu od četiri posto. Istodobno porastao je za nekoliko postotaka broj mladih turista i onih koji dolaze s prijateljima. Najviše je lojalnih gostiju, a čak 39 posto njih došlo je šest ili više puta u Hrvatsku na ljetni odmor. Također, za oko 3,5 posto porastao je udjel onih koji dolaze prvi put.

- To dijelom ima veze s otvaranjem novih tržišta i rastućom popularnošću turističke Hrvatske u svijetu, kazala je Zrinka Marušić s Instituta dodajući da je dobra promjena u odnosu na 2010. i što rastu motivi dolazaka turista poput novih iskustava i doživljaja, gastronomije i zabave.

Ipak, još uvijek više od 75 posto turista u Hrvatskoj ljeti boravi zbog pasivnog odmora, opuštanja i kupanja u moru te šetanja i odlaska u restorane i kafiće. Što se tiče aktivnosti poput biciklizma, wellnessa i rekreacije, koncerata, festivala i šopinga, one su se puno više konzumirale nego 2010. godine. Također, anketirani gosti ocijenili su da kvaliteta tih aktivnosti  u odnosu na konkurentsku Tursku, Grčku, Italiju i Španjolsku raste, kao i dobar omjer vrijednosti za novac.(B.BAN)

VIŠE PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter