Posljednjih mjeseci televiziju se sve češće naziva - novim kinom. Sadržaji koje možemo pratiti na malim ekranima postali su intrigantniji od onih na velikim kino platnima, posebice kada se radi o novim TV serijama koje se ne bave samo uobičajenim znanstveno-fantastičnim dramama, detektivskim pričama ili fantasy pričama.
Sudbina narko dilera u seriji "Na putu prema dolje", stanovnika New Orleansa nakon uragana Katrina u "Tremeu" ili politička korupcija u "Žici", "The Bossu" i "Kući od karata" univerzalno su prepoznate teme koje se u TV serijama analiziraju u mnogo nastavaka i sezona, što je gledateljima privlačnije od klasičnih igranih filmova u koje je teško smjestiti tako složene i velike priče.
Novo doba televizije globalni je fenomen koji se dotakao i naših TV obala. Prije svega zbog pristupačnosti legalnih streaming servisa na kojima se može gledati najnovija TV produkcija, a za što je nužan širokopojasni internet kojeg prije nismo imali. Uz to, o novim se serijama i projektima danas može čitati na brojnim domaćim blogovima i portalima (iako još nismo dobili hrvatsku inačicu "Rotten Tomatoesa"), koji sve veći broj poklonika "nove televizije" (ili možda "novog kina") potiče na osobna istraživanja TV sadržaja. Recentni val TV serija, posebice onih produciranih u Sjedinjenim Američkim Državama, teško da bi bio tako uspješan da u njih nije uložen golemi novac. Za razliku od serija što smo ih gledali prije desetak ili više godina, danas se pazi na svaki detalj scenografije i kostimografije, snima se na lokacijama širom svijeta, te se posebni interes poklanja ugođaju i bojama svake serije. Jarke boje u serijama poput "Utopije" ili "Better Call Saul" nisu slučajne, baš kao ni pomno izdizajnirani i obučeni likovi u "Momcima s Madisona".
Stoga nije neočekivano čuti kako je prosječna cijena proizvodnje jedne epizode serije "Na putu prema dolje" ("Breaking Bad") koštala oko tri milijuna dolara. Raskošni, holivudski pogled u kriminalno "Carstvo poroka" stajalo je još više - samo je pilot, prva epizoda stajala 18 milijuna dolara, dok je prva sezona koštala 65 milijuna dolara. (Dubravko GRAKALIĆ)
VIŠE PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU