Radovi u komunikaciji s arhitektonskim okvirom

Rad Alena Floričića u sugestivnom galerijskom prostoru barokne osječke Tvrđe
Rad Alena Floričića u sugestivnom galerijskom prostoru barokne osječke Tvrđe

Alen Floričić, uvaženi multimedijalni umjetnik iz Rapca, nedavno se predstavio u osječkoj Galeriji Waldinger. Floričić je izložio višekanalnu video instalaciju bez naziva NO. 01/13, rad  koji je prikazan i na izložbi T-HT nagrada@msu u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu. U Osijeku se predstavio i video projekcijom bez naziva No. 02/13, koja je, nakon premijernog postava na samostalnoj izložbi u Muzeju suvremene umjetnosti Istre u Puli, bila prikazana, između ostalog, i na izložbi "Apatija" u zagrebačkoj galeriji Klovićevi dvori.

Novi značenjski aspekti

Oba su rada ovom prilikom ambijentalno bila prilagođena sugestivnom galerijskom prostoru u baroknoj osječkoj Tvrđi, te su "oblikovala jedinstvenu i neponovljivu cjelinu s arhitektonskim okvirom koji im, kao što je to i obično slučaj u Floričićevim radovima, daje konačnu materijalnu dimenziju i otvara uvijek nove značenjske aspekte i mogućnosti isčitavanja djela".

U tekstu predgovora za izložbu povjesničar umjetnosti Mladen Lučić ističe da u svom umjetničkom opusu Alen Floričić "pokazuje iznimnu naklonost redukcionizmu te se lišen deskriptivnih elemenata bavi samom biti umjetničkog djela, na tragu teze o umjetnosti kao egzistencijalnoj, a ne estetskoj kategoriji."

Multiplikacija i autoreferencijalnost

- Postupak multiplikacije karakterističan je za Alenov umjetnički izraz jednako kao i autoreferencijalnost kojom autor kroz svoj lik postavlja problemsku suštinu radnje, polemizira sam sa sobom ali i okolinom kojoj pripada. Permanentna pitanja koliko umjetnost želi ili ne želi biti prisutna u današnjim društvenim i kulturološkim realitetima, da li se ona treba njima prilagoditi i s njima polemizirati ili se iznad njih izdići, referencijalne su točke Alenovog umjetničkog djelovanja. Video ambijent koji nam Floričić predstavlja ovom izložbom, kao i raniji njegovi radovi, osim navedenog, prvenstveno problematizira odnos svakodnevnog realiteta i umjetnosti, odnosno stvarnosti i njene metafizičke projekcije, ističe Lučić. (B. ĆUSTIĆ JURAGA)


Podijeli: Facebook Twiter