Kao što smo vec pisali, zbog izgradnje obalnog kolektora duž pulske rive ta ce se prometnica zatvoriti za promet, no definitivno je odluceno da Giardini ostaju jednosmjerni kako zaustavljanje autobusa ne bi uzrokovalo prometne cepove i zastoje.
- Dvosmjerni promet Giardinima bio bi neodrživ, a intencija nam je da ga što više odmaknemo iz najužeg centra grada. Naravno, kada zapocnu radovi, ukoliko bude potrebno, ucinit cemo odredene intervencije kako bismo pospješili protocnost, rekao je Damir Prhat, procelnik gradskog Upravnog odjela za komunalni sustav i imovinu.
Nova rješenja ne nude dramaticnu promjenu u prometovanju centrom grada, glavni prometni tokovi se ne mijenjaju, a rješenja su se uglavnom bazirala na usmjeravanje prometa na protocne pravce.Kada na snagu stupi preregulacija, Ulica Dubrovacke bratovštine, Poljana svetog Martina i dio Vukovarske ulice, od semafora u Istarskoj ulici do Rakovceve ulice, postat ce jednosmjerna ulica. Usto, semafor na križanju Istarske ulice i Ulice Dubrovacke bratovštine stavit ce se izvan funkcije kako bi se promet s Giardina što protocnije odvijao prema Areni i Rakovcevoj ulici novoreguliranim dvotracnim jednosmjernim pravcem.
Promet s Giardina odvijat ce se spomenutim raskrižjem nesmetano jer iz pravca rive nece biti omogucen dolazak prometnicom do semafora. Sav promet s rive preko Ulice Svetog Ivana i Amfiteatarske usmjeravat ce se u Cararinu ulicu, gdje ce potom vozaci kod zgrade Fine odluciti hoce li vožnju nastaviti Zadarskom ulicom ili krajem Istarske skrenuti u Ulicu Dubrovacke bratovštine ili prema Areni.
Usto ce se u Ulici Starih statuta, produžetku rive prema Punti, realizirati autobusno stajalište kako bi se izbjegao promet autobusa Splitskom ulicom. Duž Ulice 119. brigade, te nasuprot Mljekari, uredit ce se površine za parkiranje kako bi što manje vozila pristizalo u centar grada.
- Strpljenje, razumijevanje i suradnja kljucni su za pulski promet tijekom izgradnje obalnog kolektora duž rive. Bit ce teško kvalitetno nadoknaditi promet rive, a rješenjima koja cemo uvesti cilj je odvesti promet izvan starogradske jezgre. Željeli smo izbjeci bilo kakve velike promjene u prometu što bi bilo kontraproduktivno za vozace i sam promet. Stoga je intencija što je više moguce usmjeravati promet na postojece protocne tokove, pri cemu ce u funkciji biti prometna mladež, prometni redari i djelatnici MUP-a, a nadamo se i suradnji gradana. Prema indicijama koje imamo, pretpostavljamo da bi ovakva regulacija prometa mogla nastupiti za 15-ak dana, zakljucuje Prhat.
Uz promjene u centru grada, definiran je i promet za potrebe brodogradilišta Uljanik, odnosno dostavnih i interventnih vozila po rivi. Potvrdeno je da ce industrijskim kolosijekom vlak dostavljati materijal za potrebe brodogradilišta od ponoci do 5 ujutro. Uvjet je osiguravanje iskopa, odnosno rova, kako bi prometovanje kolosijekom bilo sigurno.
Takoder, s trenutno parkirnog prostora na rivi maknut ce se svi stupovi javne rasvjete, klupe i skulpture kako bi se dobila potrebna širina za prolazak najvecih kamiona, tzv. labudica, koji prevoze velike sekcije u Uljanik, što ce se takoder ciniti u nocnim satima, kao i prijevoz materijala šleperima. Preostali promet u brodogradilište odvijat ce se zaobilaznim pravcima preko ulaza na bulevaru.
Ovakav je dogovor postignut izmedu Herculanee i Uljanika. Bilo je jasno da brodogradilište mora funkcionirati te da radovi moraju što manje utjecati na posao, a s druge strane Uljaniku je bilo jasno da se treba prilagoditi jer se obalni kolektor mora izgraditi pa je pronadeno kompromisno rješenje. (G. ROJNIC; snimio S. MILJEVIC)