Svjetska banka potvrdila je još jednom odabir izvodaca radova izgradnje obalnog kolektora duž pulske rive i Flaciusove ulice. Nova potvrda uslijedila je nakon žalbe nekih ponuditelja na natjecaju koji se nisu slagali s takvom odlukom.
To je preispitivanje odluke usporilo pocetak radova, no vjeruje se da bi se sljedeci tjedan trebali potpisati ugovori izmedu Hrvatskih voda, Herculanee i odabrane zajednice ponuditelja radova - zagrebackog Vijadukta, GP Krka i GK Varaždina. Rok izgradnje je 17 mjeseci, a vrijednost radova je 55,7 milijuna kuna s PDV-om.
Strojevi ce na rivi biti dvije ljetne sezone te ce za to vrijeme ona biti zatvorena za promet, medutim, žrtvovanje tijekom dva ljeta ocito je neophodno jer su tada vremenski uvjeti puno povoljniji pa bi izgradnja mogla biti gotova cak i prije dogovorenog roka.
Pulski gradonacelnik Boris Miletic potvrdio nam je da je u utorak iz Washingtona, iz Svjetske banke, konacno stiglo zeleno svjetlo za odabir izvodaca radova, cime zapravo mogu uci u ovaj dugoocekivani projekt.
- Prema informacijama voditeljice Jadranskog projekta Hrvatskih voda Fani Bojanic, izgradnja obalnog kolektora duž rive zapocet ce najkasnije do kraja ožujka, rekao je Miletic.
Izgradnja obalnog kolektora financira se bespovratnim sredstvima Svjetske banke, Hrvatskih voda i HBOR-a, odnosno zajmom Medunarodne banke za obnovu i razvoj koji su Grad i Herculanea osigurali ukljucivanjem u ovaj projekt. U gradskom proracunu osigurano je 28 milijuna kuna.
Prvi bi radovi trebali zapoceti na središnjem dijelu Flaciusove ulice te dionici od zgrade Lucke kapetanije do semafora na rivi, a Grad inzistira da se ti dijelovi dionica što prije zgotove i puste u promet kako bi što prije profunkcionirao stari dio grada te se osigurala parkirna mjesta kod Zavoda za zapošljavanje i stare tržnice iza Foruma.
Prilikom radova ocekuju se arheološka iskapanja, prije svega završetak istraživanja tzv. južnog sperona na podrucju Flaciusove ulice (kod pošte) i pronalazak tzv. sjevernog sperona na podrucju križanja Ulice Riva i Ulice sv. Ivana (kod semafora). Duž citave trase predviden je arheološki nadzor, a konzervatori ce na terenu raditi u dvije smjene, kao i izvodaci radova. (Goran ROJNIC)