Austrijska naftna kompanija OMV objavila je pocetkom tjedna da nakon 19 godina odlazi s tržišta Hrvatske i Bosne i Hercegovine zbog, kako navodi, opceg odmaka od portfelja. Hrvatska i BiH ne uklapaju se u OMV-ov lanac opskrbe, a i kompaniji je u cilju fokusiranje prema istraživanju i proizvodnji te plinu i energiji.
Krajem studenog OMV Petrol Ofisi podružnica u Turskoj prodala je 52 posto udjela u ciparskoj maloprodajnoj tvrtki Kibris Türk Petrolleri Limited Sirketi, a na redu je rješavanje 63 benzinske postaje u Hrvatskoj i 28 u BiH.
U hrvatskim medijima vec se špekulira tko bi mogao kupiti ove benzinske postaje. Najizgledniji novi vlasnik je ruski Lukoil, koji je stigao u Hrvatsku 2008. godine, a nedavno je najavio širenje svoje distribucijske mreže za najmanje stotinu novih postaja. Spominju se i Gazpromnjeft te Njeftegazinkor, ruski naftni divovi, te slovenski Petrol. Tvrtka Ina-MOL zasad se ne želi izjasniti hoce li sudjelovati u ovoj utrci.
U Istri posluje osam OMV-ovih benzinskih postaja - u Buzetu, Savudriji, Umagu, Novigradu, Porecu, Vrsaru, Labinu i Puli. Od djelatnika jedne poslovnice doznali smo da ne znaju tko bi ih mogao preuzeti, nagadaju da je rijec o Rusima i da je razlog prodaje zapravo nekonkurentnost na hrvatskom tržištu, no istovremeno ne strahuju od gubitka posla ni moguceg praznog hoda dok se ne pronade kupac.
- Vjerojatno ce benzinske postaje samo promijeniti boje brenda, a mi radna odijela, rekao nam je sugovornik.
Dogodi li se ipak da neko vrijeme OMV-ove benzinske ne budu u funkciji, makar i na nekoliko dana, zbog prilagodbe postaje sustavu novog vlasnika, u nezgodnoj bi se situaciji mogli naci vrsarski vozaci, koje opslužuje tek jedna benzinska postaja u gradu, dok je sljedeca tek u Porecu.
OMV-ovo dizelsko gorivo nešto je jeftinije od onoga kod konkurencije, dok je benzin od 95 oktana malo skuplji. (K. TADIJIC)