Radmilo: Zbog gubitka Rusa pad prometa od tri posto

Svemir Radmilo
Svemir Radmilo

Na pulskom aerodromu još je uvijek živo. Na info-panoima putnici čekiraju letove za London, Pariz, Frankfurt, Beč, Manchester, Linz… No, za mjesec dana opet nas očekuju zatvoreni šalteri i duga zima kada će se iz Pule sve do proljeća moći letjeti samo prema Zagrebu. Koliko je zadovoljan ostvarenim rezultatima u ovoj sezoni, što planira mijenjati i je li šest mjeseci od kada je preuzeo palicu u Zračnoj luci bilo dovoljno vremena za radikalnije promjene pitali smo prvog čovjeka pulske zračne luke Svemira Radmila.

- Plusovi i minusi su zbrojeni, je li moglo bolje, jeste li zadovoljni ostvarenim rezultatima?

- Sezona se još kotrlja, a završava sa zadnjom nedjeljom u ovom mjesecu. Bilježimo pad prometa od tri posto, a razlog tome je prvenstveno gubitak ruskih i ukrajinskih gostiju koji su u ukupnoj strukturi naših gostiju lani činili čak 40 posto putnika, što se naravno odrazilo na pad poslovanja. Njihov gubitak smo djelomično pokušali nadoknaditi drugim tržištima, no glavni razlog je gubitak Rusa i Ukrajinaca zbog uvođenja viznog režima.

Od početka godine kroz Zračnu je luku prošlo 337 tisuća putnika, što je 11 tisuća manje nego lani, a samo prošlog mjeseca stigla su 59.184 putnika. Kada u strukturi gostiju imate veliku grupu s jednog tržišta, a to je u našem slučaju 40 posto Rusa i Ukrajinaca, onda je taj postotak vrlo teško nadoknaditi drugim tržištima, osobito u ovom vrlo kratkom periodu od šest mjeseci od kada sam preuzeo vođenje Zračne luke.

- Što planirate za iduću godinu, dogovarate li neke nove destinacije?

- Već gotovo četiri mjeseca se intenzivno pripremamo za iduću godinu i u kontaktu smo s nizom prijevoznika, a s nekima smo u finalnoj fazi dogovora. Nažalost, još uvijek ne mogu otkrivati o kojem se kompanijama radi jer prije toga oni moraju objaviti da otvaraju liniju prema Puli, a očekujemo da će se i to definirati kroz narednih mjesec dana. Nadamo se da će potvrditi nove linije i početi prodaju za Istru za sljedeću sezonu.

Mogu samo reći da je riječ o europskim destinacijama koje sada intenzivnije promoviramo zbog pada na ruskom tržištu. Napravit ćemo sve što je u našoj moći da iskoristimo ulazak u EU i pokušamo povećati promet iz država članica, a to nam je ujedno jedan od prioriteta za 2014. godinu. (D. BAŠIĆ-PALKOVIĆ, snimio N. LAZAREVIĆ)

CIJELI RAZGOVOR PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter