Radionice o važnosti zdrave prehrane i tjelovježbe

Ilustracija (N. LAZAREVIĆ)
Ilustracija (N. LAZAREVIĆ)

"Istarski zeleni pjat 2", odgojno-obrazovni projekt o važnosti zdrave prehrane te unapređenja kulture življenja i zdravlja općenito među djecom i mladima, početkom ožujka započeo je s jednom od svojih najvažnijih aktivnosti - edukacijom učenika srednjih škola grada Pule o zdravoj i uravnoteženoj prehrani, važnosti bavljenja tjelovježbom, problemu pretilosti i poremećajima u prehrani, kao što su bulimija, anoreksija, kompulzivno prejedanje, drunkoreksija…

Učenici uče učenike

Slogan projekta je "Nosi se zdravo!", budući da je njegov glavni cilj pridonijeti poboljšanju kulture življenja i unapređenju zdravlja među djecom i mladima i to na što kreativniji i njima najrazumljiviji način. Edukacije u pulskim srednjim školama o temama i problemima kojima se projekt bavi, uz prisustvo profesora mentora i izvoditeljice projekta iz udruge Zelena Istra, provode učenici Strukovne i Medicinske škole Pula.

Da podsjetimo, učenike-edukatore najprije su tijekom 12 radionica educirale dr. Olga Dabović-Rac i nutricionistica Vedrana Fontana, zaposlenice Zavoda za javno zdravstvo Istarske županije.

Educirani učenici potom su podijeljeni u pet timova od po sedam učenika (smjera tehničari nutricionisti, smjera fizioterapeut tehničar i medicinskim sestrama/tehničarima opće njege), čiji je zadatak stečeno znanje prenijeti učenicima ostalih pulskih srednjih škola. Do sada su se sudjelovanju u edukacijama odazvale

Medicinska, Strukovna, Ekonomska, Industrijsko-obrtnička škola zatim Gimnazija Pula, Škola za odgoj i obrazovanje, Privatna gimnazija s pravom javnosti Jurja Dobrile Pula te Škola primijenjenih umjetnosti i dizajna.

Edukativne radionice

Prema projektnom prijedlogu, u svakoj školi bit će ukupno održane po dvije do tri edukativne radionice na kojima sudjeluju učenici različitih dobnih skupina, odnosno oni za koje je svaka pojedina škola procijenila da im je upravo ova vrsta edukacija najpotrebnija. Radionice traju dva školska sata tijekom kojih sudionici sudjeluju u teorijskom i praktičnom dijelu. Prvi školski sat osmišljen je na način da učenici dobiju i usvoje preglede namirnica koje bi trebali konzumirati tijekom dana s naglaskom na zajutrak kao najvažniji obrok u danu, odnosno na doručak, što je u njihovom dnevnom meniju ustvari škola marenda. U tom dijelu najvažniju ulogu imaju nutricionisti tehničari koji sudionicima edukacija daju prijedloge zdravih i uravnoteženih obroka, ali ih i educiraju o nutritivnim vrijednostima svake pojedine namirnice.

Potom im medicinske sestre odnosno tehničari opće njege na vrlo zanimljiv i učinkovit način prenose znanja o uzrocima nastajanja, posljedicama te fizičkim i psihološkim simptomima oboljelih od poremećaja u prehrani, kao i o opasnostima koje mogu izazvati razne redukcijske dijete. Drugi školski sat osmišljen je kao praktični dio tijekom kojega fizioterapeuti tehničari učenicima prezentiraju 12 jednostavnih vježbi koje pospješuju koncentraciju te pozitivno utječu na kralješnicu i pravilno držanje, a mogu se izvoditi svakodnevno, primjerice, netom nakon ustajanja ili odlaska na spavanje, odnosno na malom ili velikom odmoru u školi. S voditeljima radionice vježbaju svi učenici, budući da se vježbe izvode u sjedećem položaju, a i nužno je da ih učenici ponove, odnosno zapamte.

Sistematski pregled

Radionice završavaju općim pregledom zdravstvenog stanja sudionika edukacija koji podrazumijeva - mjerenje razine krvnog tlaka, razine šećera u krvi, mjerenje tjelesne težine i visine i izračunavanja indeksa tjelesne mase te mjerenje potkožnog masnog tkiva. Tom takozvanom "sistematskom pregledu" podvrgnut će se onoliki broj učenika pulskih srednjih škola koliko je potrebno da bi se dobio reprezentativan uzorak o općem zdravstvenom stanju pulskih srednjoškolaca s obzirom na broj upisanih učenika u srednje škole u Gradu Puli u školskoj godini 2014./2015. Budući da se u radionice neće moći, obzirom na veliki broj srednjoškolaca, uključiti sve učenike pulskih srednjih škola, ostali će sva znanja o temama projekta moći dobiti putem promotivnih letaka, internetske stranice koja je u izradi i, naravno, društvene mreže Facebook nosisezdravo.

Projekt financiraju Ministarstvo zdravlja Republike Hrvatske i Upravni odjel za zdravstvo i socijalnu skrb Istarske županije, a partneri Zelene Istre na projektu su Zavod za javno zdravstvo Istarske županije te Medicinska i Strukovna škola. (B. PETROVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter