Radi se onako kako to uvjeti dozvole

S rotora treba prvo ukloniti ogromne količine nasute zemlje (D. MEMEDOVIĆ)
S rotora treba prvo ukloniti ogromne količine nasute zemlje (D. MEMEDOVIĆ)

Radi li se na velikom kružnom toku u Šijani ili ne, pitanje je koje si veliki broj vozača postavlja već gotovo mjesec dana otkako su započeli radovi na izgradnji odvodnje oborinskih voda s tog područja. Iako je unutarnja traka rotora zbog radova zatvorena 17. prosinca, a na zemljanoj površini rotora pojavili su se bageri i kamioni, mnogima se čini kao da se tamo ništa ne radi.

Usporeni radovi

Naime, na samom rotoru potrebno je iskopati veliku rupu u koju će biti smještene retencijske građevine, otvoreni jarci, upojni bunari, cijevni propusti te drenažni sustav čija je osnovna namjena zaustavljanje plavljenja tog područja, što se od izgradnje ovog famoznog rotora događa sa svakom malo jačom kišom. Pa ipak, da se ništa ne radi ipak nije točno, a uvjerili smo se u to i sami, jer su prekjučer bageri iskapali zemlju koja se zatim kamionima odvozila na predviđeno mjesto u Boškaricu.

Međutim, djelatnici su nam priznali da radovi sporo teku iz raznih razloga na koje oni ne mogu utjecati. Moraju tako prestati s radovima za vrijeme kiše, a često ih se zaustavlja u radu i za vrijeme većeg protoka vozila ovim kružnim tokom, što je, kažu, svakodnevno.

- Pogledajte koliko je ovdje zemlje, i to sve crljenice koja je namočena od toliko vlage i kiša, i mi smo svjesni da se ona lijepi za kotače kamiona. Upravo zbog toga naši kamioni prvo naprave krug po ovoj zatvorenoj traci da skinu malo te zemlje s kotača, da ju ne ostavljaju po cesti dok voze do Boškarice, ali to se ne može u potpunosti izbjeći. Sad su nas čak i prijavili policiji da prljamo kolnik kada odvozimo zemlju. Što da vam kažem, mi bi radili, a oni nam ne daju, rekao nam je jedan od radnika na gradilištu koji je želio ostati anoniman.

Kišni vrtovi

Iako je bilo najavljeno da će radovi na spomenutoj izgradnji retencije na velikom pulskom rotoru biti gotovi za 18 mjeseci, bude li se nastavilo raditi ovakvim tempom, radovi će trajati puno duže od najavljenog.

Podsjetimo, vrijednost investicije iznosi 35,87 milijuna kuna, a investitor su Hrvatske vode. Nakon izgradnje retencije, Grad namjerava urediti rotor dijelom rješenja pulskog dizajnera Deana Skire, te uz cestu urediti i kišne vrtove koji će također skupljati sve oborinske vode, čak i one iz Šijanske šume, te puniti retenciju iz koje će se polako otpuštati u sustav odvodnje. (Patricija SOFTIĆ, snimio Danilo MEMEDOVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter