Usvajanje prijedloga DPU-a uskog podrucja Poslovne zone Cimižin koja obuhvaca zgrade Lakopa, plinare i Istarskog vodovoda na dnevnom je redu sjednice poreckog Gradskog vijeca u srijedu navecer. Na taj je prijedlog u javnoj raspravi poslan prigovor 60-ak gradana koji žive u okolnim ulicama i predsjednika tamošnjeg MO-a Joakima Rakovca Kristijana Žužica. Oni do jucer nisu dobili pisane odgovore na svoje prigovore, kako je predvideno zakonskom procedurom javne rasprave.
Gradani se protive prijedlogu uredenja parkirališta na zelenoj površini s južne strane plinare, duž Ujeviceve ulice, jer je na tom mjestu "prometno neprikladno i infrastrukturno nepojmljivo". S pravom tvrde da ta ulica nije uredena za normalno funkcioniranje samih stanara, a planirano parkiralište ne bi riješilo nego povecalo problem.
"Mi smo se kao MO u nekoliko navrata, a posljednji puta prije godinu-dvije kada je bilo govora o uredenju parkirališta na istom mjestu, jasno i argumentirano pismeno ocitovali da je to neprihvatljivo i da je Grad dužan riješiti problem stanara na drugaciji nacin - uredenjem parkirališta na gradskim parcelama koje postoje u ovoj, ali i okolnim ulicama", kaže Žužic.
Gradani u svom prigovoru podsjecaju gradske vlasti da su 1985. godine svojim novcem samostalno asfaltirali Ujevicevu, da Grad nije ni lipe uložio u uredenje nogostupa i rubnjaka kojih još nema.
Cini se da je izradu ovog DPU-a potaknula spremnost Agrokora da financira gradnju rotora ispod Lakopa. Gradska vlast zauzvrat omogucava dizanje etaže nad postojecim parkiralištem, ali ne nužno da bi se povecao broj parkirališnih mjesta, a zapravo omogucilo povecanje poslovnih prostora Agrokoru.
Naime, iz primjedaba MO-a proizlazi da se u prizemnoj etaži parkirališta ostavlja mogucnost za ugostiteljsku djelatnost, a parkiralište nasuprot plinare potpuno se ukida i na toj površini ostavlja mogucnost dogradnje "pomocnih objekata".
Drugim rijecima, povecala bi se poslovnost na toj površini, a parkiranje usmjerilo na susjednu stambenu zonu vec prometno preopterecenu zbog Istarskog vodovoda do kojeg se dolazi uskim ulicama kroz naselje. Osim toga, u Ujevicevoj ce biti još veci kaos kada bude dovršena poslovno-stambena zgrada porecke Šumarije, koju upravo gradi usred stambenog naselja, s neprimjerenom pristupnom cestom.
Prema naselju Bolnica gradska se vlast od njegova nastanka odnosi macehinski, tvrde tamošnji gradani. "Vijecnici MO-a donose zakljucke, prosljeduju prijedloge, ali ništa od toga kao da ne stiže na pravu adresu. Koordinacija mjesnih odbora postoji samo na papiru, a ovaj DPU donosi se za podrucje koje je na samoj granici dvaju mjesnih odbora. Nema zapravo koordinacije niti unutar gradske uprave, jer da ima, ne bismo morali stalno na razlicite adrese slati jednake zahtjeve ili prigovore, inicijative, molbe…" govori Žužic.
Svjestan je da se dio prigovora koji je MO uputio na ovaj DPU odnosi na rješenja za podrucja izvan obuhvata ovog plana, ali kaže da je jedino tako i moguce jer je plan potpuno suprotan interesima gradana, a pogoduje interesu privatnog kapitala.
"Jasno je da ce nova etaža biti parkirališna, ali što ce biti donja, postojeca? Sukladno tekstu plana moguce je da ona ima poslovnu namjenu. U tom slucaju broj parkirališnih površina bio bi jednak sadašnjem, a dozvolilo bi se novo veliko povecanje poslovnih kapaciteta.
Štovana gospodo gradski dužnosnici, koordinatori mjesnih odbora i raznoraznih komisija, kada biste sagledali problematiku malo šire te uzimali u obzir i zahtjeve vaših gradana, procitali razne sugestije, zahtjeve komunalnih investicija i drugo iz mjesnih odbora, zasigurno bi vam bilo lakše raditi i zaštititi interese gradana i javne interese Grada Poreca", stoji na kraju prigovora koji u ime MO-a Joakima Rakovca potpisuje njegov predsjednik Kristijan Žužic, takoder predsjednik istoimenog IDS-ovog gradskog ogranka.