Najnovija prometna nesreca na predjelu Surestine na državnoj cesti D303 Rovinj - Kanfanar, s jednom poginulom i dvije teško ozlijedene osobe, ponovno je upozorila na dotrajali i prometno optereceni pravac na kojem su prošle godine poginule cetiri osobe.
Ova je cesta glavni ulaz u Rovinj, a od kada su u Kanfanaru izgradene tvornice Adris grupe, promet je pojacan u oba pravca. Uz to, tom se cestom prevoze velike kolicine materijala na gradevinski deponij Turnina, te ju koriste brojna spora dostavna i radna vozila. Tom se cestom krecu i poljoprivredni strojevi i stvaraju kolone, a ljeti promet dodatno guše biciklisti.
Najopasniji je predio Surestina s nizom zavoja. Naime, do tog dijela ceste strogo su ogranicene brzine pa vozaci želeci nadoknaditi "izgubljeno vrijeme" nagaze papucicu ili krecu u pretjecanja.
Najveca je odgovornost na vozacima, ali cinjenica je da je ova cesta dotrajala - zadnji je put asfaltirana 1988. godine. Buduci da je kolnik izraden od vapnenca, a ne od eruptivnog kamena, koji se sada koristi za asfaltiranje cesta, poprilicno je izlizan. Za usporedbu, slicna je cesta od Baderne do Poreca, no ona je u istom razdoblju dvaput asfaltirana i obnavljana.
Iako zbog uspješnih privrednih subjekata u državni proracun uplacuju najveci prihod po stanovniku, Rovinjci ocito nisu uspjeli uvjeriti nadležne da bi se ova cesta trebala nanovo asfaltirati i rekonstruirati. Novim je master planom turizma utvrdeno da je upravo prometni ulaz ogranicavajuci faktor razvitka grada, no Rovinjci su prisiljeni cekati mrvice iz državnog proracuna.
U Gradu saznajemo da Hrvatske ceste stalno upozoravaju na potrebu rekonstrukcije ceste Rovinj - Kanfanar, a prometnu inspekciju na otvaranje ilegalnih ulaza, ali do sada bez rezultata. Da bi potaknuo ulaganje u tu cestu Grad Rovinj je preuzeo obavezu projektiranja obnove prva tri kilometra od Rovinjskog Sela prema Rovinju, za što se upravo obavljaju geodetske izmjere. Voditelj ispostave Hrvatskih cesta za Istru Marinko Šetic kaže da ce Hrvatske ceste preuzeti obavezu obnove još jednog kilometra. Šetic napominje da su Hrvatske ceste najkriticnije dijelove ceste od Rovinja do Kanfanara obložili mikroasfaltom.
Potrebe za ulaganjima u državne ceste u Istri su velike, a po prioritetu je ispred Rovinja dionica Most Raša - Barban, "teška" 25 milijuna kuna, cija obnova uskoro krece.
- Kolnik je dotrajao, ali po našim istraživanjima to nije glavni uzrok nesreca, vec su to velika brzina i nepažnja. Iako imamo malo prometnih policajaca, pojacat cemo nadzor nad tom cestom ne bi li urazumili neodgovorne pojedince. Na toj dionici kontrolirat cemo brzinu radarom, a u promet cemo ukljuciti i presretace, kaže nacelnik rovinjske policijske postaje Gianfranco Tromboni.
Prema policijskoj evidenciji, od 2005. godine naovamo na cesti od Rovinja do Kanfanara dogodilo se 10 teških prometnih nesreca, a poginulo je 12 osoba.