Udruga brodara ponovo je ogorcena na Lucku upravu, ovog puta zbog odredbe u natjecaju za dodjelu komunalnog veza prema kojoj se nece razmatrati zahtjevi onih koji nisu podmirili sva njena potraživanja. Temeljem važece podjele lucke obale svaki joj clan udruge duguje najmanje 50 tisuca kuna.
Prije tjedan dana postignut je dogovor o pocetku razmatranja proširenja statusa komunalnog veza na dijelove obale na kojima se vezuju brodari, a sada se smatraju komunalnim vezom za koji se tijekom sezone placa ležarina.
Za to je bilo potrebno raspisati novi natjecaj za dodjelu veza, što je Lucka uprava u cetvrtak i ucinila, ali su se clanovi udruge zbog sporne odluke osjetili izigranima, odnosno cini im se da im ona pokušava izbiti kunu iz džepa.
"Naš predmet u vezi s placanjem je na Trgovackom sudu pa predlažemo izvansudsku nagodbu. Prema Pravilniku o lukama, luka u Rapcu ne može biti ustrojena a da turisticki brodari nemaju komunalni vez", kaže u priopcenju za novinare predsjednik udruge Roberto Baticic.
"Prijedlog o izvansudskoj nagodbi možemo razmatrati, ali preko naših odvjetnika. Nemam pojma prema kojemu to pravilniku turistickim brodarima treba obavezno dati vez u luci. Za rješenje problema dogovorom uvijek smo spremni", kazao nam je telefonom ravnatelj Lucke uprave Mario Paliska.
Mogucnost rješenja problema dogovorom spominje se i u priopcenju udruge, uz napomenu da ce svoje prijedloge rješenja u najkracem roku uputiti "svim relevantnim subjektima".
Problem je nastao 1. kolovoza 2008. stupanjem na snagu novog pravilnika o komunalnim vezovima koji je ministarstvo donijelo da bi olakšalo položaj brodara, ali rabacki brodari time nisu profitirali jer je Lucka uprava taj status dodijelila samo obali pogodnoj za vezivanje camaca.
Umjesto toga, brodari su postali obvezni placati ležarine za korištenje operativne obale 17 kuna po metru plovila dnevno. Inspekcijski i upravni nadzori pokazali su da Lucka uprava nije kršila zakon.
Natjecaj je otvoren zbog prijedloga da se komunalnim vezom proglasi obala od pocetka rive do njene glave te na drugoj strani novi dio rive koji je prvi izgraden.