MEĐUNARODNI DAN MUZEJA: U GALERIJI C8 OTVORENA JE IZLOŽBA "OD ATINIANVMA DO VODNJANA - DA ATINIANUM A DIGNANO"
"Od Atinianvma do Vodnjana - Da Atinianum a Dignano" naziv je izložbe koju su realizirali učenici drugih razreda Osnovne škole Vodnjan/Scuola elementare Dignano u suradnji s Arheološkim muzejom Istre, a koja je jučer, u povodu Međunarodnog dana muzeja, upriličena u pulskoj galeriji C8.
U projektu su sudjelovali učenici drugog "a", "b" i "t" razreda vodnjanske osnovne škole sa svojim razrednim učiteljicama Draginjom Karlović, Vesnom Jaklin Pantić, Marisom Chiavalon i profesoricom talijanskog Paolom Delton, uz veliku pomoć i suradnju Giulie Codacci-Terlević, više muzejske pedagoginje, kustosice i voditeljice Edukacijskog odjela Arheološkog muzeja Istre.
- Već više od desetljeća Arheološki muzej Istre aktivno djeluje u cilju promocije kulturne i povijesne baštine kroz aktivnosti Edukacijskog odjela te suradnju s nizom predškolskih, školskih i visokoobrazovnih institucija s područja Istre. Tema ovogodišnjeg projekta, nazvanog "Od Atinianvma do Vodnjana", jest arheologija Vodnjanštine, točnije njezin antički dio. Ime grada Vodnjana potječe iz rimskog doba i pretpostavlja se da je poteklo od imena vlasnika posjeda koji je postojao na tom području. Pretpostavljeno ime vlasnika je bilo Adinius ili Atinius, od čega je nastao naziv Atinianum, iz kojeg se pak razvilo ime Dignano/Vodnjan, kazao je ravnatelj Arheološkog muzeja Istre Darko Komšo.
Giulia Codacci-Terlević prisjetila se dugogodišnjeg ravnatelja Arheološkog muzeja Istre Borisa Baćića, koji je ostavio značajan trag u istarskoj arheologiji, te koji u svom terenskom izvještaju iz 1971. godine opisuje posjet vodnjanskim lokalitetima na poziv učiteljice Anite Forlani i učenika OŠ Vodnjan.
- Godine 2015. Arheološki muzej Istre i OŠ Vodnjan opet su se susreli da organiziraju zajednički projekt. Tako smo obišli vodnjanski Kasteljer, crkvu Madonna della Traversa, zbirku pri Zajednici Talijana Vodnjan, u palači Bradamante, muzej-palaču Betticu; poziciju nekadašnjeg vodnjanskog lapidarija pokraj samostana sv. Josipa i rimsku ruralnu arhitekturu Dragonera jug 1 te stvorili zajednički projekt i izložbu kojoj smo na kraju dali ime "Od Atinianvma do Vodnjana". Potom smo imali predavanja, zatim terenski dio rada te smo kasnije krenuli u obrađivanje i interpretaciju predmeta na likovnim radionicama s učenicima, kazala je Codacci-Terlević.
Sve učiteljice uključene u projekt Draginja Karlović, Vesna Jaklin Pantić, Marisa Chiavalon i Paola Delton govorile su kako su radile s djecom. Tako su primjerice učenici s učiteljicom-savjetnicom Jaklin Pantić, između ostalog, izradili žrtvenike u glini koji su pronađeni na području Galižane, kao i mnoštvo amfora i posuda od keramike.
- Započeli smo izradom radova u tehnici koja nam je najbliža - suhim pastelom u boji terakote naslikali smo amfore. U početku smo bili malo preplašeni da ne bismo što pogriješili. Kasnije, kad smo pastele počeli razmazivati prstima, to nam se i svidjelo, kazala je učiteljica-savjetnica Draginja Karlović.
Raznolike tehnike i radovi
Učiteljica Marisa Chiavalon napomenula je da su koristili kombiniranu tehniku oslikavanja uz pomoć vodenih boja i tempera, flomastera i tinte u boji, a svaki je učenik odabrao tehnike koje mu najviše odgovaraju.
Profesorica talijanskog hrvatskim razredima Paola Delton ističe da su djeca bila u prilici razviti kompetencije za komunikacije tijekom didaktičkih izlazaka, dok će poznavanje elemenata kulture talijanske civilizacije biti potaknuto kroz pristup bogatoj lingvističkoj, povijesnoj, arhitektonskoj i pejzažnoj baštini Vodnjanštine.
Pozdravne su riječi na izložbi izrekli ravnatelj vodnjanske škole Corrado Ghiraldo i vodnjanski gradonačelnik Klaudio Vitasović. (V. BEGIĆ)