Putnici vjeruju blogu jer prenosi neovisne informacije

Ilustracija (Foto: Arhiva)
Ilustracija (Foto: Arhiva)

Današnji putnici postaju sve "razmaženiji". I dok su nekad bile dostatne informacije iz brošura koje su se u koferima nosile kućama s turističkih sajmova, danas se isključivo vjeruje blogerima i takozvanim influencerima, odnosno piscima na socijalnim mrežama. Glavni razlog - jer tako mogu dobiti informacije iz "prve ruke". Naime, tko god želi negdje na put, najviše ga zanima što može u toj destinaciji pogledati, doživjeti, gdje će jesti i spavati, koliko će to platiti te koji su "tajni biseri" tog mjesta, grada ili regije.

U brošurama se danas mogu naći samo općenite informacije o odredištima s "umjetnim" fotografijama. Tamo nećete saznati one najsitnije detalje po kojima ćete zapravo pamtiti to putovanje niti ćete iz njih iščitati doživljaje i utiske. I uputit će vas na glavne turističke rute i atrakcije. One sporedne teško da ćete iz njih iščitati.

Putnici ne žele biti turisti

A ono što većina putnika danas želi je ne biti turist. Izbjeći turističke gužve i rute glavni je moto pravih putnika, koji žele vidjeti pravu zbilju i način života u nekom kraju, iskusiti upravo onu hranu koju jedu domaćini, ići u lokalne kafiće, pubove, restorane i konobe koje vole domaći, iskusiti vrhunske domaće proizvode koji se često ne mogu naći na glavnim turističkim rutama ispunjenima uvoznom plastičnom robom koju u svakom kutku svijeta mogu kupiti. Ukratko, doživjeti autentičnost i jedinstvenost te zemlje i kraja.

A blogeri i influenceri prenose upravo to, i u aktualnom trenutku jer su i sami putnici. Naime, dok turistički novinari svoje priče objavljuju i nekoliko mjeseci nakon što su posjetili neko mjesto, a često tada posjećuju nabolje od najboljeg u organizaciji turističkih agencija ili zajednica, blogeri, a prije svega pisci na društvenim mrežama prenose u istom danu svoje dojmove, emocije i doživljaje putem fotografija, video klipova i kraćih tekstova, i pozitivne i negativne o vrhunskim i prosječnim proizvodima. A svaka takva objava, posebice onih koji imaju veliku bazu svojih pratitelja, itekako znači. Nekim restoranima, hotelima, klubovima i drugim atrakcijama takve objave donose veću zaradu i broj posjetiteljima, dok druge koji dobivaju negativnu kritiku mogu uništiti.

Pokazalo se i da im putnici gotovo bezuvjetno vjeruju. Naime, prema provedenim istraživanjima na internetu, blog se smatra jednim od pet najpouzdanijih informativnih izvora kojima ljudi vjeruju.  Tim više, što su blogeri neovisni, bilo o redakciji ili marketinškim obvezama. Klasične se marketinške kampanje teško mogu s time nositi i često izazivaju čak i suprotan učinak. Pokazuje se da sve manje ljudi vjeruje plaćenim oglasima i službenim web stranicima.

Svakodnevno 70.000 novih blogova

I dok putnici čitajući blogove mogu saznati istinite nikad ispričane priče o nekoj destinaciji koju će posjetiti, turistički djelatnici koji ih žele privući, sve više počinju koristiti blogere za promociju svog odredišta. Velika je to snaga u komunikaciji s tržištem koju treba iskoristiti. Procjenjuje se, naime, da danas na svijetu ima više od 152 milijuna blogova, s time da se novi blog stvara u prosjeku svake pola sekunde. Svakog se dana kreira 70.000 novih blogova, a svaki peti blog kreiran je u poslovne svrhe.

Među prvima takav je potencijal prepoznao TripAdvisor koji je danas izrastao u najveći svjetski turistički portal koji okuplja najmnogoljudniju putničku zajednicu na svijetu, dosežući gotovo 315 milijuna posjetitelja mjesečno s više od 200 milijuna recenzija koje pokrivaju više od 4,4 milijuna smještajnih objekata, restorana i turističkih atrakcija. Snaga njihova portala bazira se upravo na iskustvima putnika kojima drugi putnici vjeruju, više nego samom domaćinu.

Povjerenje putnika žele "iskoristiti" i turističke zajednice u promociji svojih regija i zemalja. Tako je, primjerice, japanska Nacionalna turistička organizacija pokrenula veliku kampanju u suradnji s tri poznata blogera kako bi zemlju promovirali Europljanima. Cilj im je povećati broj stranih posjetitelja na 20 milijuna do 2020., a kampanju temelje na neizostavnim digitalnim alatima, a važan segment su društveni mediji i blogeri. (Barbara BAN)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter