Punionica i novi autobusi čekaju formiranje Vlade

Nova STT stanica bila bi na mjestu starog pogona Plinare (D. Me.)
Nova STT stanica bila bi na mjestu starog pogona Plinare (D. Me.)

Unatrag šest mjeseci ugašen je pogon gradskog plina u Šijani. Osim što su se potrošači prebacili na novi energent prirodni plin, intenzivno se razmišljalo koje bi sve primjene novi energent mogao imati. Tako se došlo do zaključka da bi na području Plinare trebala niknuti punionica stlačenog plina, odnosno punionica prirodnog plina za vozila. Pritom je naravno iznjedrila i odluka da to bude i energent na kojeg će ubuduće voziti i autobusi javnog gradskog prijevoznika Pulaprometa te je gradonačelnik Boris Miletić dao ovlaštenje upravi da krene s postupkom nabavke.

Dobivena lokacijska dozvola

Sama punionica dakle, izgradit će se upravo na mjestu nekadašnjeg pogona gradskog plina, za što je Grad dao suglasnost, a za ovaj projekt ishodovana je već i lokacijska dozvola.

Nakon objedinjavanje građevinskih čestica u jednu cjelinu, raspisat će se natječaj za izvođača radova, koji će ujedno trebati izraditi glavni projekt i ishodovati građevinsku dozvolu. S obzirom da je u Plinari jedan do suvlasnika i Ina, ali i na cijelu priču oko formiranja nove Vlade, za sada sve daljnje radnje čekaju formiranje uprave te nove Vlade. To će valjda otkočiti i sve ostale aktivnosti, no za sada nadležni ne žele prognozirati kada će se nastaviti s ovim projektom. Kako bilo, prema prijašnjim naznakama, nova punionica stlačenog plina trebala bi biti spremna za turističku sezonu 2016. godine. Kako saznajemo iz Plinare, procjenjuje da bi ova investicija koštala oko 9 do 10 milijuna kuna, od čega bi se 1,4 milijuna kuna dobilo bespovratnih sredstava od državnog Fonda za zaštitu okoliša. Dotad bi se trebali nabavili i novi autobusi, a upravo bi se od Fonda za zaštitu okoliša dobio i dio sredstava za nabavku novih autobusa. No i ovdje se čeka - formiranje Vlade!

Smanjenje emisija do 2020.

Direktor Pulaprometa Igor Škatar svojevremeno je rekao da bi se išlo u nabavu 20-ak novih autobusa, te bi, uz postojeće nove niskopodne autobuse, bili dostatni za novi, u potpunost obnovljeni vozni park. Niskopodne autobuse ne bi se, međutim, prebacivalo na plin jer, kako kaže direktor, oni već proizvode ekološki prihvatljive emisije. Potpuno obnovljen vozni park bio bi, rekao je tada direktor Škatar, prilagođen zahtjevima i okvirima Europske unije koji su potpisani ulaskom Hrvatske u EU-u.

Naime, kako piše u obrazloženju gradonačelnikove odluke "u Akcijskom planu energetski održivog razvoja Grada Pula analizirana je, između ostalog, potrošnja energije u prometu 2010. godine te je utvrđeno da u potrošnji vozila u javnom vlasništvu najveći udio čini potrošnja autobusa. Pod mjerama smanjenja emisije definirane su tehničke mjere u sektoru prometa, koje obuhvaćaju korištenje biogoriva u vozilima Grada i gradskih tvrtki u stupnju višem od propisanog Zakonom što uključuje i nabava novih učinkovitih vozila u vlasništvu Grada. Grad je, razmatrajući potrebu uvođenja ekološki i troškovno učinkovitijih autobusa te Studiju opravdanosti uporabe prirodnog plina za pogon motornih vozila javnog gradskog prijevoza grada Pula od lipnja 2014. godine, izrađenu od Energetskog instituta Hrvoje Pužar iz Zagreba, a u suradnji s trgovačkim društvima Plinarom i Pulaprometom pristupio realizaciji projekta koji obuhvaća izradu projektne dokumentacije za izgradnju punionice za vozila s pogonom na SPP (prirodni tlačeni plin), izgradnju punionice za vozila s pogonom na SPP i nabavu autobusa za javni gradski prijevoz putnika s pogonom na SPP".

Nabava novih autobusa s pogonom na SPP bit će sufinancirana od Fonda za zaštitu okoliša i energetske učinkovitosti u iznosu od 40 posto ukupne vrijednosti, odnosno od ukupne vrijednosti projekta u iznosu od 23,8 milijuna kuna, od Fonda je zatraženo 9,5 milijuna kuna.

Gradsko vijeće donijelo je u međuvremenu odluku o prijenosu ovlaštenja trgovačkom društvu Pulapromet za provođenje projekta "Nabava novih autobusa s pogonom na SPP".

Utvrdili su da Akcijski plan energetski održivog razvoja Grada Pule iz veljače 2013. godine definira mjere za smanjenje potrošnje energije, a time i smanjenje emisije ugljičnog dioksida, za sektore zgradarstva, prometa i javne rasvjete koji se planiraju provesti u

Gradu Puli do 2020. godine. "Razmatrajući potrebu uvođenja ekološki i troškovno učinkovitijih autobusa iz Studije opravdanosti uporabe prirodnog plina za pogon motornih vozila javnog gradskog prijevoza od lipnja 2014. godine, Grad Pula će u suradnji s trgovačkim društvom Pulapromet, pristupiti realizaciji projekta koji obuhvaća nabavu autobusa za javni gradski prijevoz putnika sa pogonom na SPP".

- Govoreći o provedbi ovog projekta slijedimo proceduru koja ne ovisi samo o nama već i o Fondu, a čekamo i da Europska banka za obnovu i razvoj predloži tri vrste ugovora kakve smo već imali i to o javnoj usluzi, zajmu i potpori. To mora proći Nadzorni odbor i Skupštinu društva te Gradsko vijeće i tek kada to odradimo i dobijemo suglasnosti, tek tada možemo raspisati tender za nabavku vozila. Vjerujem da će to biti negdje na proljeće 2016. godine, rekao je direktor Škatar.

Izdana građevinska dozvola za plinovod do sv. Katarine - Monumenta

Direktor Plinare Dean Kocijančić u potvrdio nam je da je upravo prošle srijede podignuo građevinsku dozvolu za projekt plinofikacije Sv. Katarine - Monumenata, koji bi potom omogućio i plinofikaciju Štinjana.

- Točno je da je dozvola izdana, ali kada će krenuti radovi još uvijek ne znam jer će se vjerojatno ići u objedinjenu najavu gdje će tražiti da svoje instalacije polažu i Vodovod i Herculanea i HEP, tako da kada svi krenu, krećemo i mi. Kada postavimo mrežu za Sv. Katarinu i Monumente, a riječ je o 4,4 kilometra, doći ćemo jako blizu Štinjana, praktički na 400-tinjak metara. Stoga je logičan slijed nastavak radova prema tom naselju, pojasnio je direktor Kocijančić.

Ustvrdio je i da se priprema predaja zahtjeva za izdavanjem lokacijske dozvole za plinofikaciju Velog Vrha, područja od Creske ulice preko Partizanskog puta i Vodnjanske ceste, do Industrijske zone u Galižani. Bit će to radovi u sklopu rekonstrukcije dijela državne ceste D-66, od rotora na ulazu u grad do Velog Vrha, što je projekt Hrvatskih cesta pa o njima ovisi i njihov projekt. (S. ZRINIĆ TERLEVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter