Pulsku tržnicu samo ribarnica spašava

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Posjetitelji pulske tržnice primijetili su da je ona ove zime bila praznija nego ikada. Razloga je nekoliko - prvo, po kišnom i hladnom vremenu malo tko dolazi kupovati voce i povrce na tržnicu (puno su im miliji topli i suhi hipermarketi), drugo, hirovito vrijeme poljoprivrednicima je uništilo velik dio zasada, pa dio zime nisu ni imali što ponuditi.

Zadnji, no ne manje važan razlog, jesu (pre)skupi zakupi zbog cega prodavaci jednostavno odustaju od dnevnih dolazaka. Kada se sve zbroji, prodavacima je sve teže, tržnica je sve pustija, a kupcima ogranicena ponuda donosi više cijene

- Naravno da tjednima nisam dolazila, imala sam samo nešto kelja i radica, trebala bi ga prodati tone samo da pokrijem troškove najma. Da sam dolazila po kiši i zimi, bila bi zapravo u minusu, rekla nam je jedna od prodavacica koju su prvi zraci sunca nedavno opet izmamili za štand. Da bi prodavac prosperirao, morao bi imati pun stol svega i svacega, a to, tvrdi, mogu samo nakupci, nikako obiteljska poljoprivredna gospodarstva.

Dva i pol metra prostora 50 kuna dnevno
-  Prva rezervacija košta 440 kuna mjesecno s tim da dnevni najam dode još 50 kuna. Druga rezervacija košta 2.200 kuna, za šest mjeseci. Kada to pomnožimo s brojem zakupaca, dolazimo do pozamašne svote koju mi zakupci godišnje "ulijemo" u tržnicu, no ništa od toga nam se na vrati, tvrdi jedan od zakupaca. Za tu cijenu od 50 kuna, veli ogorceno, dobije samo dva metra stola ispred i pola metra prostora iza sebe.

Na pitanje što im nedostaje za bolji rad, ovaj proizvodac i prodavac povrca veli da zadnjih godina, osim što je asfaltirana centralna staza, nije ucinjeno ništa. Hvali jedino reviziju stolova koju je ucinio sada vec bivši direktor Veljko Mirkovic.

- Kada kiša pada, zbog neravnog terena stojimo u lokvama, protiv kojih se borimo paletama. Na cijeloj tržnici postoji tek nekoliko kanti pa smece moramo bacati pod stol ili nositi kuci, suncobrane kojima se pokušao ujednaciti izgled tržnice platili smo sami, veli te pojašnjava da veliki, možda i glavni problem zakupcima predstavlja nemogucnost parkinga u blizini zbog cega mnogi kupci naprosto odustaju od dolazaka.

Da nema ribarnice, složni su, tržnica bi odavno propala, vele prodavaci kivni što u okolici stalno paradira policija i prometni redari, koji tjeraju i kažnjavaju svakoga tko zastane.

Opstanak zahvaljuju penzicima
- Nitko nije lud da riskira kaznu radi glavice salate, vele nam zakupci te dodaju da tržnica u zadnje vrijeme preživljava iskljucivo zahvaljujuci penzicima i ženama koje rade u okolici pa za vrijeme marende skoce po nešto voca i povrca. Veliki dio, žale se, poceo je gubiti i gostionicare koji nemaju gdje stati i ukrcati kupljeno zelenje.

Ogorceni su stoga i na novi plan renoviranja zapadnog ulaza, a koji, smatraju, opet ide njima na štetu. Prema njihovu mišljenju, na tom bi se dijelu trebalo urediti malo parkiralište na kojemu bi se kupci mogli zaustaviti na primjerice 20 minuta, skociti nešto kupiti i krenuti dalje.

Sa zakupcima smo popricali i o visokim cijenama povrca, koje kupci najprije primjecuju. One, upozoravaju odmah, umnogome ovise o vremenskim prilikama, koje im ove godine nikako nisu išle na ruku. Mnogo je povrca najprije uništio mraz, a zatim poplave. Osim toga, proizvodaci povrca uvjeravaju nas kako, unatoc cijenama, velike zarade nemaju. Dapace jedva preživljavaju.

- Evo, ja sam cijelo prijepodne proveo na buri i prodao povrca za 200 kuna. Kada platim 50 kuna za dnevni najam, odbijem mjesecnu naknadu za rezervaciju, troškove sjemena, sadnje, zalijevanja, radnika, goriva i svog truda ostaje mi jako, jako malo. Znate li koliko bi trebao prodati kelja da si samo otplatim dnevni najam - više od osam kila! Ili cijelu kašetu blitve. Mjesecno, ako sam ovdje 20-ak dana, oko 200 kilograma! Ma tko to može prodati?, pita se naš sugovornik te dodaje da Tržnica svoj danak uzima bez obzira na sve - prodalo se što ili ne. Treba nahraniti, dodaje, sve one u upravi, koji sjede u suhom i toplom i svake ih je godine sve više. (Borka PETROVIC)

Perc: Ove godine plan uredenja tržnice
Na naše pitanje bi li se prodavacima zimi moglo izaci ususret i smanjiti im zakup direktor Renato Perc kaže da je, usporedujuci ljeto i zimu, jasno da dolazi do odstupanja u popunjenosti i to zbog toga što pulska zelena tržnica ima  sezonski karakter, prvenstveno zbog vece potražnje tijekom turisticke sezone, ali i zbog sezonskog voca i povrca.
Za ovu godinu najavljuje pak izradu plana uredenja tržnice, koji ce biti osnova za sve investicije sljedecih nekoliko godina, odnosno za sustavan pristup uredenju tržnice. Na pitanje o parkiralištu za kupce tržnice direktor odgovara da se taj problem ne može rješavati parcijalno, odnosno izdvojeno od problematike parkiranja u užem centru grada.


Podijeli: Facebook Twiter