Pulski učenici idu na strukovnu praksu u Dublin


Nakon prošlogodišnjeg dvotjednog boravka 21 učenika i dva nastavnika u irskom Dublinu gdje su učenici usavršavali svoja znanja i vještine kroz projekt "Zdravstvena njega i rehabilitacija u gerontologiji i palijativnoj skrbi", škola se i ove godine prijavila na Erasmus+, KA1 projektom "Starost nije bauk" za koji joj je Agencija za mobilnost i programe EU-a odobrila za školsku godinu 2017./18. i 2018./19. financijsku potporu u iznosu od 106.235 eura. 

Pravo na kvalitetnu skrb

Kratkoročni ciljevi školskog projekta odnose se na educiranje učenika Medicinske škole Pula o osnovnom ljudskom pravu na kvalitetnu skrb u svim razdobljima života, zdravstvenu skrb kroz sadržaje i postupke skrbi starijih osoba te o načinu prenošenja stečenih znanja učenicima drugih srednjih škola. Dugoročni cilj je prikaz aktivnog starenja kao procesa u kojem se povećavaju mogućnosti za zdrav život i za sudjelovanje u društvu da bi se poboljšala kvaliteta života starijih osoba; smatra se da bi se politikom aktivnog starenja trebao osnažiti potencijal za fizičku, društvenu i mentalnu dobrobit tijekom njihova života kako bi se omogućila bolja socijalna uključenost i aktivnije sudjelovanje u društvu; ističe činjenicu da aktivno starenje ne znači samo osiguravanje boljih uvjeta za starije osobe kako bi im se produžio radni vijek, već i bolji pristup zdravstvenim i socijalnim uslugama i cjeloživotnom učenju, iskorjenjivanje dobne diskriminacije i stereotipa, borbu protiv siromaštva i socijalne isključenosti te bolju osviještenost o vrijednostima aktivnog starenja. 

Mobilnost učenika

Kroz školski natječaj odabrano je 28 učenika od drugih do petih razreda u usmjerenjima medicinska sestra opće njege/medicinski tehničar opće njege i fizioterapeutski tehničar/fizioterapeutska tehničarka koji će u pratnji tri nastavnika obavljati učeničku praksu u Dublinu od 7. do 21. travnja 2018. godine.

Mobilnost učenika imat će značajan utjecaj na same učenike sudionike, kao i na njihove razredne kolege, a dijelom i na nastavnike. Sudionici mobilnosti povećat će svoje jezične i radne kompetencije te smanjiti uobičajeni šok izlaska na tržište rada. Prenijet će svoje iskustvo na ostale učenike i podići i njihovu razinu svijesti o važnosti praćenja nastave i sudjelovanja u njoj te primjene u praksi. Učenici će prenijeti svoje iskustvo i na nastavnike, posebno one koji predaju strukovne sadržaje. Kroz pripremu, organizaciju i provedbu mobilnosti škola će steći kompetencije na polju projekt managementa koje će uspješno koristiti u pripremi i provedbi novih projekata. (S. ZRINIĆ TERLEVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter