Pulski The Chweger u Rijeci promovirao "Mir"

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Nakon pozitivnih kritika drugog albuma pod nazivom "Mir", pulska grupa The Chweger napokon je stigla u Rijeku promovirati hvaljeni uradak, izdan još 2012. Grupa je nastala 1997. godine te je prvenstveno zamišljena kao projekt nastao iz prijateljstva, čime se može objasniti njihovo dugo djelovanje uz tek dva studijska materijala. Bez obzira na sporadična izdanja i nastupe, svakako se radi o iskusnom sastavu koji zna što svojim zvukom želi postići i kakvu glazbenu priču ispričati. Jednu takvu priču u subotu su odlučili ispričati u podrumu Beertije - Klub.-a na Trsatu.

Album "Mir" donio je određenu promjenu u glazbenom izričaju, ali i u članstvu u odnosu na prvijenac. Melodičnost i melankoličnost tako postaju epiteti koje odmah možemo pripisati njihovim višejezičnim pjesmama na hrvatskom, engleskom, njemačkom i francuskom jeziku, a umjesto gitara i muškoga glasa, sada u prvi plan dolaze elektronika, ritam mašine, sekvenceri, sintesajzeri, pa čak i iPhone, te ženski glas Maje Griparić.

The Chweger svojim kozmopolitizmom lako može proći kao internacionalni bend, a u prilog tome govori i način na koji je "Mir" sniman. Produkciju je potpisao renomirani i nagrađivani producent Edi Cukerić (Goribor, Hladno pivo, Darko Rundek, The Bambi Molesters...), album je u Londonu masterizirao Streaky Gee iz Streaky Masteringa (Moby, Death in Vegas, Groove Armada, Depeche Mode, Snow Patrol...), a ugodno gostovanje legendarnog zviždača Morriconeovih pjesama iz špageti-vesterna, Alessandra Alessandronija, dovoljan je svjedok ozbiljnosti kojom The Chweger pristupa svom radu.

Intimni prostor Klub.a činio se kao savršeno mjesto gdje će se meditativna atmosfera s albuma pretočiti u svirku uživo ove ponešto povučene šestorke koju, uz Maju, čine Dejan Pavlinović, Mauro Maretić, Alen Rosanda, Zoran Angeleski i Tonči Pavlinović. Iako je možda izostala adekvatna komunikacija s publikom, The Chweger je to nadomjestio širokim spektrom instrumenata i zvukova, pazeći i na najmanje zvučne detalje poput različitih šuškalica, pa čak i ksilofona, u stvaranju sanjive atmosfere. Na repertoaru su se mogle naći i stvari s prvog albuma poput "Back To East" i "She Cut Me" koje su se odlično uklopile u noviji stil svojstven novom albumu.

Tijekom sat i pol dugog nastupa mogli su se čuti utjecaji synth-popa, disca, krautrocka i psihodelije spojene u jedinstvenu cjelinu, vodeći slušatelje na put od urbanih zvukova velegrada, diskoklubova, sanjivih dolina, pa sve do pustinjskog krajolika poput onog u pjesmi "Fućkam/The Whistler". Velika pažnja posvećena detaljima i izgradnji atmosfere dokaz je kako su članovi ovog sastava postali svojevrsni majstori suptilnosti, te da su svakako dobrodošlo osvježenje na hrvatskoj glazbenoj sceni. (D. POPDANKOVSKI/NL)


Podijeli: Facebook Twiter