Pulski taksisti zabranili poslovanje kolegama

(N. LAZAREVIĆ)
(N. LAZAREVIĆ)

Nakon što su se prvo godinama borili da ga potpišu, pulski taksisti samo dvije godine nakon što im je to konačno udovoljeno, u lipnju ove godine, zatražili su, a sada i dobili raskid Sporazuma o obavljanju usluga autotaksi prijevoza među općinama nekadašnje općine Pula. Sporazum je, podsjetimo, omogućavao svim taksistima s tog područja (Pule, Fažane, Ližnjana, Medulina, Svetvinčenta, Vodnjana, Marčane i Barbana) poslovanje u bilo kojoj od tih općina.

Općine nisu limitirale broj vozila

Tako je, primjerice, taksist iz Ližnjana mogao bez problema uzeti putnike u Puli i odvesti ih u Medulin, pa iz Medulina "pokupiti" putnika natrag u Pulu. Prije tog sporazuma to nije bilo moguće. Međutim, samo dvije godine nakon potpisivanja, pulski su taksisti ponovno bili nezadovoljni te u nizu raznih zahtjeva koje već godinama upućuju Gradu Puli, zatražili raskidanje sporazuma, koji je usput rečeno, tada bio potpisan na njihovu inicijativu.

- Intencija sporazuma je bila omogućiti svim taksistima s područja Puljštine da taksiraju cijelim ovim područjem s obzirom na specifičnost našeg turizma. Teško je zabraniti nekome tko odveze putnika u Medulin, da ne uzme nekog drugog te ga odveze drugdje prema njegovoj želji, rekao je gradonačelnik Pule Boris Miletić, pojašnjavajući razloge raskida sporazuma.

Istaknuo je i da je sporazumom bilo predviđeno da sve okolne općine, kao što je to učinila Pula, limitiraju koncesije za autotaksi prijevoz da bi se zadržala tržišna ravnoteža. Sve su općine potpisnice sporazuma, nastavio je, trebale prihvatiti kriterije da se dozvole izdaju po broju stanovnika i po broju noćenja u toj općini.

- Međutim, u protekle dvije godine to nije učinjeno pa je na zahtjev Udruženja obrtnika Ceha taksista sporazum raskinut, kazao je gradonačelnik Miletić i dodao da smatra da je bolje sjesti za stol i pokušati dogovoriti uvjete na temelju sporazuma. - Ostale općine, potpisnice, moraju prihvatiti određivanje maksimalnog broja dozvola za taksiranje i treba misliti ne samo o turistima, već i o građanima, rekao je.

- Mi ćemo ponovno inicirati zajednički sastanak s taksistima i predstavnicima okolnih lokalnih samouprava i pokušat ćemo pronaći rješenje. Ako je Pula limitirala broj taksista na 48, onda ne mogu drugi dijeliti po 50 dozvola u svojoj općini. To onda nema smisla jer niti nema toliko putnika. Inače, raskid sporazuma stupit će na snagu 30 dana od dana kada tu odluku prime okolne općine. Do tada će svi taksisti voziti po sadašnjem modelu, a mi imamo dovoljno vremena da sjednemo za stol i pronađemo rješenje, zaključio je gradonačelnik.

Narušen ugled pulskim taksistima

Podsjetimo, sporazum s okolnim općinama potpisan je u svibnju 2012. godine uz tada postojeći i odgovarajući broj autotaksi prijevoznika u odnosu na broj stanovnika pojedine potpisnice. Međutim, kako stoji u obrazloženju odluke o raskidu, općine potpisnice sporazuma nisu donijele akt kojim bi ograničile broj autotaksi vozila za područje svoje jedinice lokalne samouprave prema kriteriju broja stanovnika kao što je to učinio Grad Pula. Tijekom godina broj autotaksi prijevoznika registriranih na njihovom području nesrazmjerno je porastao čime su se za Grad Pulu značajno promijenili uvjeti u odvijanju autotaksi djelatnosti, a sve zato jer se ispostavilo da je broj taksi vozila s područja potpisnica sporazuma koja prometuju na području Pule, veći od taksista s područja samog grada Pule. Iz tog je razloga, stoji dalje u obrazloženju odluke, pulsko Udruženje obrtnika svojim dopisom u lipnju ove godine, predložilo u ime pulskih autotaksi prijevoznika, istupanje Grada Pule iz sporazuma. I to zbog prevelikog priliva autotaksi vozila na područje grada, znatno viših cijena prijevoza tih taksi vozila čime se narušava ugled gradskih prijevoznika, zatim zbog ugrožavanja sigurnosti prometa na području grada i vožnji protivno uvjetima propisanim sporazumom.

Nadalje, kao još jedan razlog za raskid sporazuma navedena je inicijativa pulskog Udruženja obrtnika koja nije realizirana. Istarska županija je, naime, pokrenula inicijativu za donošenje akta kojim bi se regulirao broj autotaksi vozila i uskladile cijene i izgled  vozila na području pojedine potpisnice sporazuma, međutim, postignuti dogovori nisu realizirani jer broj autotaksi vozila većine potpisnica nije do danas ograničen. (Nera SOFTIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter