Pulski "Lučki duh" za jug Engleske

"Harbour Spirit" sutra kreće put Engleske (M. ANGELINI)
"Harbour Spirit" sutra kreće put Engleske (M. ANGELINI)

U Tehnomontovom brodogradilištu Pula u četvrtak je isporučena gradnja broj 98, trajekt za engleskog naručitelja Gosport Ferry Ltd. Radi se o brodu za prijevoz 300 putnika, bicikla i motocikla na relaciji između Portsmoutha i Gosportha, na jugu Engleske. Odlika ovog broda su iznimna upravljačka svojstva zbog dva motora snage svaki 294 kW koji omogućuju tom trajektu plovidbenu brzinu od 10 čvorova. Motori su postavljeni na pramcu broda i na krmi. Imaju mogućnost okretanja od 360 stupnjeva pa je manevarski dio izuzetno efikasan.

Brod od 3,3 milijuna eura

Brod je građen od čelika, dugačak je 32,9 i širok 10,20 metara. Gazi 1,95 metara. Košta 3,3 milijuna eura. Brod je nazvan "Harbour Spirit".

Naša je ekipa jučer bila na novom Tehnomontovom trajektu i uvjerila se kako je ovaj pulski škver dobro napravio svoj posao. Obišli smo salon za putnike, palubu za bicikle i motorine te uvijek najinteresantniji komandni most. Trojica djelatnika škvera su finiširala detalje. Dva joysticka po svakoj strani za lakše manevriranje i pristajanje, monitori, gps sustav za navigaciju te radio veza s kopnom i posadom. Jednostavno i efikasna kormilarnica koja zbog novog sustava motora i propelera uopće nema kormilo kao stari brodovi. Koverta je namazana hrapavom bojim zbog opasnosti od klizanja.

Po riječima člana uprave brodogradilišta Pula Kristijana Ivančića, brod je ugovoren prije godinu i pol dana.

- Ovaj brod smo ugovorili nakon što je naručitelj dugo vremena istraživao tržište i birao brodogradilište gdje bi izgradio takav brod. Englezi su došli s idejom i projektom broda, no razradu projekta je izradila tvrtka Brodoplan iz Rijeke. Gradnja broda trajala je nepunih godinu dana, a prošlog četvrtka je brod formalno predan naručitelju. Još dva dana ćemo potrošiti na "šminkanje" sitnih detalja, a onda, u srijedu dolazi veliki transportni brod. Taj "Heavy lifter" će naš brod dignuti na svoju palubu i tako morskim putem transportirati do Engleske, ističe Ivančić.

Iskorak na englesko tržište

Jednom u Engleskoj brod se spušta u more i slijede provjere funkcija brodskih sistema kao što su propulzija, klimatizacija, navigacijski sustav, rasvjeta i drugo. Ondje će vlasnici i službeno preuzeti brod.

Pulsko brodogradilište "Pula", osim ovog putničkog u knjizi narudžbi za ovu godinu ima još jedan brod za norveškog naručitelja. Radi se o radnom brodu za opskrbu ribljih farmi u Norveškoj.

- Osim gradnje brodova poput ovih, koja je jedna od glavnih grana našeg poslovanja, značajan dio posla odrađujemo i s remontima i konverzijama brodova. Također dio naših radnika je zaposlen u brodogradilištima diljem Njemačke, a osim toga proizvodimo sustave sunčanih kolektora za grijanje, odnosno proizvodnju tople vode. Kriza u brodogradnji se osjetila, no mi u zadnjih godinu dana, pronalaskom tih tržišnih niša, pokušavamo i ostajemo na površini. Osim ovakvih čeličnih brodova poput "Harbour spirita" verzirali smo se za izgradnju aluminijskih brodova. Koncem prošle godine isporučili smo jedan takav brod za Kraljevsku policiju Gibraltara, ističe Ivančić.

S ovim novim brodom, Tehnomont se dakle ozbiljno postavio na engleskom tržištu. Podsjetimo, pulski je škver izgradio svoj prvijenac "Millenium diamond" koji plovi Temzom i tako otvorio vrata britanskom tržištu. S ovim drugim brodom, iako poseban i različit od prijašnjeg, Tehnomontovo brodogradilište Pula ima dobru budućnost.

- Imamo mnogo upita i puno dobrih ponuda. Imamo najave da bi se mogao graditi još jedan brod poput Millenium diamonda. No vlasnici se ipak trebaju odlučiti za novu investiciju. Mi smo stalno prisutni i pokušavamo dogovoriti gradnje. To je tržište čulo za nas i mislim da će uskoro biti još narudžbi, zaključio je Ivančić. (Cristian Bruno GALIĆ, snimio Manuel ANGELINI)


Podijeli: Facebook Twiter