Pulski i riječki škver: Hitno ugovoriti nove brodove

(Snimio Milivoj MIJOŠEK)
(Snimio Milivoj MIJOŠEK)

Šutnja koja se obavila oko "3. maja" neugodna je i plaši. Ali, neka se u Vladi ne zavaravaju da sindikati neće poduzeti sve mjere u obrani prava radnika, bez obzira što je ostalo još svega mjesec i pol dana vremena dokad se privatizacija mora obaviti, poručio je na konferenciji za novinare predsjednik Sindikata Istre i Kvarnera (SiK) u "3. maju" Vedran Sabljak koji je javno zatražio da resorno Ministarstvo gospodarstva, uprave riječkog i pulskog brodogradilišta u što skorijem roku izvole prezentirati trećemajcima program restrukturiranja njihovog brodogradilišta i svega što taj petogodišnji plan za "3. maj" povlači sa sobom. Sabljak je ponovio sumnje da ovakva privatizacija brodogradilišta, koja je na djelu, ne nosi nikakvo suštinsko restrukturiranje već je samo riječ o dimnoj zavjesi da bi se zadovoljili pravni okviri pristupa EU. U prilog tome Sabljak i njegov sindikalni šef, Bruno Bulić, još su jednom podvukli ključni problem opstanka domaćih brodograditelja, a to su nezaposleni kapaciteti.

 – S ugovorenim baržama, i svega dva broda koja će se isporučiti u narednih nekoliko mjeseci, u Upravi "3. maja" kažu da su uspjeli zaposliti oko 60 posto kapaciteta do 2014. godine, no naša su predviđanja da možemo biti sretni ako to bude i 40 posto, kazao je Bulić te dodao kako se zna što to neminovno povlači za sobom - još veći višak radnika.

 – Treći maj hitno treba nove brodove. U pulskom Uljaniku stanje u knjizi narudžbi je nešto bolje, međutim, ako i ovo brodogradilište hitno ne ugovori nove brodove, ni njima se ne piše dobro, Bulićeva je ocjena koji je upro prstom i u Banske dvore.

 – Ovo što nam se događa u brodogradnji slika je naše Vlade. Ulazimo u Europsku uniju kao drugorazredni igrači, da ne budem još grublji i ne kažem potrčkala, ne braneći interese ni radnika ni zaposlenosti ovo malo industrije koja nam je preostala. Pa nismo bili u stanju zaštiti naše najosnovnije sorte vina, ulja...Uvijek kad se nešto prodavalo, vladajućima je bilo samo bitno da taj problem skinu s vrata, ne mareći što će biti dalje. Međutim, strateške gospodarske grane, kao što su naša brodogradnja, poljoprivreda i pomorstvo ne mogu preživjeti bez stalnog »supporta« države, zaključio je Bulić.

Sabljak se dotaknuo i sve zamagljenijih visina iznosa otpremnina koje će se nuditi trećemajcima koji se budu proglasili tehnološkim viškom. 

– Članovi Uprave "3. maja" već su najavili da nije izgledno da će otpremine biti u iznosu od 6.400 kuna po godini staža, koliko je predviđeno našim Kolektivnim ugovorom. Naša je poruka da je Kolektivni  pravni akt kojeg se mora poštovati i ne može se jednostrano raskinuti. Ako žele sudski spor, bez brige, dobit će ga, kazao je Sabljak uz poruku Upravi "3. maja"  da je već dosta njihovog pravdanja katastrofalnom situacijom na tržištu za to što na navozima nema novih brodova. (Orjana ANTEŠIĆ/NL)


Podijeli: Facebook Twiter