Nedavni postupci ministra Željka Jovanovića po pitanju obrazovnog sustava, bili su povod konferenciji mladeži pulskog HDZ-a.
- Zgroženi smo jer smatramo da svojim postupcima ministar Jovanović čini greške kojima nanosi štetu cjelokupnom obrazovnom sustavu, a ponajviše učenicima, njihovim roditeljima, ali i prosvjetnim radnicima koji su poprilično zbunjeni njegovim odlukama i postupcima, rekla je Mihaela Cvek, članica Gradskog odbora HDZ-a Pule.
Primjerice, njegova odluka o uvođenju novih udžbenika u škole, zapravo je prijevara koja ima za cilj izvući novac iz već ionako opterećenog džepa roditelja školaraca. Naime, udžbenici zapravo nemaju nikakvih promjena u sadržajnom smislu, već se radi tek o kozmetičkim promjenama.
Smatramo, kako je nadalje navela Cvek, da bi ministar Jovanović svoj rad trebao usmjeriti prema poboljšanju kvalitete znanja učenika u Hrvatskoj. Naime, 30 posto učenika naše zemlje matematički je nepismeno i ugled učenika iz tog područja je zabrinjavajući, sudeći prema činjenici da nešto manje od 20 posto učenika nema osnovnu razinu znanja iz prirodoslovnih predmeta.
Prema istraživanju Organizacije za ekonomsku suradnju EU-a i razvoj, naši školarci su na 40. mjestu po znanju iz matematike i sposobnostima, među 510 tisuća učenika koji predstavljaju reprezentativan uzorak za oko 28 milijuna petnaestogodišnjaka u 65 zemalja sudionica.
Ministar se na taj zabrinjavajući podatak tek osvrnuo kazavši kako je to očekivao. Povrh toga, suprotno volji i svjetonazoru većine roditelja, ministar Jovanović nameće zdravstveni odgoj, izjavila je Cvek.
Na postupke ministra Jovanovića osvrnuo se i član Mladeži HDZ-a, Vedran Leutar.
- Ministar bi trebao poticati kreativnost u učenju kako bi se povećala kvaliteta znanja učenika s naglaskom na poticanje talentiranijih učenika. Jedna od takvih je i odluka o nezaključivanju ocjena na polugodištu, što je izazvalo lavinu nezadovoljstva i opravdani revolt kod učenika i profesora. Nezaključivanje ocjena na polugodištu dovelo je do smanjivanja ocjena kod velike većine učenika.
Nadalje, ministar je predložio uvođenje izmjene zakona u dijelu koji se odnosi na bodovanje ocjena od petog do osmog razreda pri upisu u srednje škole. Time je uspješno zakinuo učenike kojima to nije priopćeno pravodobno i koji su zbog njegove retroaktivne odluke dovedeni u nepovoljniji položaj.
Smatramo kako će nepromišljen rad ministra i njegovih suradnika u ministarstvu dovesti do pogoršanja čitavog obrazovnog sustava, a rezultat takvog rada prvi će osjetiti učenici. (S. ROJNIĆ SINKOVIĆ)
VIŠE U TISKANOM IZDANJU.