Pulski fotografi i vizure Pule u Novom Sadu

S otvorenja izložbe u Puli prošle godine (A. KANCELAR/arhiva)
S otvorenja izložbe u Puli prošle godine (A. KANCELAR/arhiva)

Jučer je u novosadskoj Galeriji Most u Zavodu za kulturu Vojvodine, u sklopu kulturne suradnje Vojvodine i Istre, otvorena zajednička izložba fotografija petero pulskih fotografa pod nazivom "Gradske vizure u nestajanju - Povijest duge dotrajalosti grada", koja je svoju premijeru imala u pulskoj galeriji Makina za Sajma knjige u prosincu prošle godine.

Kao i u Puli, izložene su fotografije Kaštela i Monte Ghira autorice Sandre Vitaljić, fotografije vila na Verudi velikog formata Igora Zirojevića, fotografije nekad slavnih kupališta Valkane i Stoja Hassana Abdelghanija, dvije raritetne fotografije Zlatnih stijena Bojana Vojnovića te nostalgični fotozapisi pulskog željezničkog kolodvora Gorana Legovića.

Radovi su oplemenjeni tako što su ispod fotografija navedeni odlomci iz pet romana beogradskog pisca Dragana Velikića koji se dotiču Pule, grada u kojem je on svojedobno živio i stvarao - "Via Pula", "Astragan", "Sjeverni zid", "Danteov trg" i "Dosje Domaševski".

Uz autoricu izložbe, povjesničarku umjetnosti Paolu Orlić i pisca Velikića, otvorenju izložbe u Novom Sadu prisustvovali su Goran Legović i Igor Zirojević, dok su ostali bili spriječeni obavezama.

Autori su, kako je još na pulskoj izložbi pojasnila Orlić, portretirali vizure grada koje dodiruju njihov umjetnički senzibilitet, a nekima su mjesta njihovog odrastanja ili ljubavnih inicijacija, dok odlomci iz opusa Velikića nisu ilustracija fotografija, nego sretna sinergija teksta i vizualnog izražavanja.

- Dokaz je to svojevrsnog kozmičkog prijateljstva između književnika i fotografa te svjedočanstvo njihovog međusobnog umjetničkog prepoznavanja, rekla je jučer u Novom Sadu Orlić, dok je Velikić za sebe rekao da je "pisac grada" te da je još od prvog svog romana "Via Pula" pokušavao napisati roman čiji će glavni lik biti grad. (Z. ANGELESKI)


Podijeli: Facebook Twiter