U sklopu druge veceri 18. festivala Jazz Time nastupio je rijecki gitarist Darko Jurkovic Charlie i
njegov kvartet. Ovaj je majstor dvorucne tapping tehnike u svom
nastupu ugostio ceško-slovacke glazbenike (ceški skladatelj i
kontrabasist František Uhlir i slovacki saksofonist Radovan Tariška).
Uz ritmicku podršku i maštu pod palicama Krune Levacica, osebujne
pojave na domacem perkusionistickom nebu, cetverac je izveo
program koji su cinile autorske skladbe i jazz standardi. U nekoliko je
skladbi mladi saksofonist dominirao svojom prštecom virtuoznošcu koja
je najviše zabljesnula u be-bop stilu poput skladbe «Confirmation»
Charlija Parkera.
Rijecki je Charlie, nasuprot živahnom saksofonistu, na vratu svoje
gitare smireno i usredotoceno pleo zanosne tonske nizove koji su
koketirali s melodijskim konturama. Glazbenici su kompetentno i uz
smješak na licu odradili opasno brza tempa Radovana Tariške cije su
tonske eskapade na saksofonu bile pracene veselim pocupkivanjem i
vidljivim uživanjem u muziciranju.
Nastup slobodarski raspoloženog americkog sastava Mike Reed's Loose
Assembly bio je kontrast mainstream orijentaciji prvog dijela koncerta.
Vec na samom pocetku koncerta koji je zapoceo lider benda svirajuci
palicama po staklenim cašama koje je razmještao i igrao se promjenama
njihovih visina, ili kad je skladbu zapoceo svirajuci gudalom po
cineli, bilo je jasno da ce uslijediti nešto sasvim drukcije.
Cikaški glazbenici izrasli iz bogate tradicije jazza, publici su servirali neobicnu porciju glazbe u kojoj su se autonomija
improvizacijskih pristupa i stilska oslobodenost miješale s razradenim
glazbenim idejama i preciznom i uskladenom zajednickom izvedbom. Ovo kontrastiranje izmedu agitiranih improvizacijskih dijelova i
mirnih sretanja glazbenih ideja u melodijoznim interludijima, pa povratak u neobuzdanu kolektivnu glazbenu kreaciju, na pozornici je
stvorilo posebnu atmosferu pulsirajuce opne glazbe u stvaranju.
Slobodna forma i neokrnjena ravnoteža izmedu nesputane kreativnosti i
fine estetike te uvijek zadovoljavajuce razrješenje sirovog glazbenog
materijala opisuju inteligentnu glazbu koju je pred malobrojnom publikom izveo ovaj sjajan americki jazz sastav.