Pulom mogu taksirati i taksisti okolnih općina

Taksisti okolnih općina ne smiju stajati na stajalištima u Puli (M. ANGELINI)
Taksisti okolnih općina ne smiju stajati na stajalištima u Puli (M. ANGELINI)

Prije dva mjeseca na rok od pet godina izdano je novih 18 dozvola za autotaksiranje na području Pule. Dozvola nije prenosiva na drugu osobu ili vozilo te su novi taksisti trebali položiti "gradski ispit". U gradu tako sada ukupno djeluje 46 taksi prijevoznika i svi, prema gradskoj odluci, trebaju djelatnost obavljati vozilima bijele boje. No, u posljednje vrijeme brojni su svjedoci da vozila kojima se obavlja taksi prijevoz u Puli nisu bili bijele boje, niti imaju propisno istaknutu dozvolu.

- Bila sam svjedok da taksi vozilo nije bilo bijelo, već tamnosivo. Osim toga, kružilo je nadomak fast fooda na rivi čekajući putnike s brodica i usput je taksist napravio više prekršaja i još veću gužvu na toj cesti. Jednako tako, slična taksi vozila koja nisu bijele boje učestalo se kod Gradske knjižnice okreću na prometnici nerijetko ugrožavajući pješake na prijelazima. Kontrolira li netko taksiste?, obratila nam se čitateljica.

Kako saznajemo od nadležnog pročelnika Damira Prhata, i prijašnji, a tako i novi taksisti imaju iste uvjete za dobivanje dozvole i taksiranje na području Pule pa tako i vozilo mora biti bijele boje.

- Dozvole koje smo izdali, osim što su na ime taksista, glase i na njegovo vozilo i ta su vozila bila bijele boje. Stoga sasvim sigurno nije riječ o taksistima koji imaju dozvolu za autotaksi prijevoz na području Pule.

Nažalost, taksisti okolnih općina učestalo krše odredbe, ne samo gradske, već i zakonske. Uočavamo to svaki dan na pulskim prometnicama i inspektori cestovnog prometa definitivno bi se time trebali pozabaviti jer nadležnost je podijeljena, naši komunalni redari nisu nadležni za takva ponašanja, kaže Prhat.

Iako se misli da pulskim prometnicama smiju taksirati samo pulski taksisti, to nije točno. Naime, kako nam pojašnjava Željko Žbulj, predsjednik sekcije pulskih taksista, od prije godinu dana Grad je inicirao s okolnim općinama potpisivanje sporazuma da svi taksisti mogu dovesti, ali i odvesti putnike, samo što okolni taksisti ne smiju putnike kupiti na taksi stajalištima gdje nemaju registriranu djelatnost.

- Taksisti okolnih općina mogu sačekati putnike koje su dovezli u naš grad i vratiti ih u svoju općinu, jedino se ne smiju zaustavljati na našim stajalištima, a to, koliko mi je poznato, niti ne čine. Grad Pula je inicirao takav sporazum, a pulski taksisti njime mogu taksirati u pulskoj zračnoj luci, što im odgovara.

Naravno, ne odgovara nam da drugi taksisti voze po Puli, ali treba prihvatiti potpisani sporazum iako nas, prije njegovog potpisivanja, nitko nije pitao za mišljenje. Uostalom, on niti nema zakonsku snagu jer svatko smije taksirati samo tamo gdje mu je djelatnost registrirana, pojašnjava nam Žbulj.

Unatrag nekoliko mjeseci pulski taksisti pobunili su se zbog cijena konkurencije koji su naplaćivali vožnju od zračne luke do Verudele po cijeni od 300 umjesto stotinjak kuna, jer taksisti okolnih općina cijenu ne trebaju formirati prema odredbi pulske gradske uprave. Žbulj stoga ističe da su pulski taksisti inicirali prijedlog novog sporazuma, međutim, osim Grada Vodnjana i Općine Medulin ostale općine još uvijek nisu usvojile odluku o taksi prijevozu. (G. ROJNIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter