Puljani žele uređeniji grad i više manifestacija

(D. ŠTIFANIĆ)
(D. ŠTIFANIĆ)

Pula kao najveći istarski grad često se u povijesti, u odnosu na druge istarske gradove, nije isticala kao turističko središte zbog svoje jake industrije i brodogradnje. Pa ipak, u posljednjih nekoliko godina jača upravo taj segment gospodarstva u osmom po veličini gradu u državi. To je ujedno grad s najvećom razvojnom perspektivnom u turističkom smislu u Istri. Naime, upravo na ovom području predviđaju se najveće investicije ako jednog dana zaživi famozna Brijuni riviera.

Trenutno, kako se navodi u Strategiji razvoja turizma Pule koju izrađuje Ekonomski fakultet u Puli, Pula značajno pridonosi razvoju i aktivnosti turizma i cjelokupnog gospodarstva kada se gledaju podaci za 2014. godinu. S udjelom od 25 posto poduzeća pulski turizam doprinosi istarskom turizmu s 19 posto ukupnih prihoda i 14 posto vrijednosti ukupne imovine.

Na razini države pulski turizam doprinosi sektoru s tri posto poduzeća i vrijednosti ukupne imovine te četiri posto ukupnih prihoda.

Noćenja na području Pule čine 6,8 posto noćenja te 8,6 posto dolazaka Istarske županije, odnosno 2,3 posto noćenja te 2,14 posto dolazaka Republike Hrvatske.

Puljani turizam vide kao veliku perspektivu u razvoju svoga grada te smatraju da pozitivno utječe na grad. To je potvrdila anketa provedena među 155 ispitanika za potrebe izrade ove strategije. Većina ispitanika smatra kako turizam stvara nova radna mjesta, zapošljava mlade iz lokalne zajednice te utječe na podizanje cijena dobara i usluga.

Turizmu i njegovom razvoju u lokalnoj zajednici dali su ocjenu 3,35. Puljanima u turističkoj ponudi najviše nedostaju diskoklubovi i ples (68,4 %), kulturni događaji (52,9 %), avanturistički sportovi (49,7 %), family park i slična vrsta zabave za djecu (45,8 %), lokalna animacija i koncerti (43,9 %), lokalna zabava (34,8 %) te agroturizam i vinske ceste (16,8 %).

Na pitanje u kojem smjeru bi se turizam trebao razvijati u budućnosti u lokalnoj zajednici, odgovori su uglavnom bili jednoznačni, i to u kulturalni i održivi turizam, uz izradu

strateškog plana razvoj koji će uključivati sve dionike u turizmu.

Po mišljenju ispitanika Pula je najprepoznatljivija po Areni, festivalima poput Outlooka, austrougarskoj baštini, svjetlećim divovima i brodogradnji. (B. BAN)

VIŠE PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter