Pulapromet se priprema zamijeniti "oldtimere" s 20 novih autobusa

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Pulapromet d.o.o. završio je prošlu godinu s 90.000 kuna dobiti i 350.000 kuna gubitka, izvijestio je na nedavnoj sjednici Gradskog vijeća Pule direktor Igor Škatar. Ovaj dug se, objasnio je, odnosi na potraživanja od općine Ližnjan, no svejedno se ne radi o toliko dramatičnim gubicima kakvi su se bili nagomilali prije koju godinu kada je Pulaprometu priprijetio ozbiljan krah.

Dva 30-godišnjaka još u pogonu

Primjerice, prije pet godina imali su 5,5 milijuna kuna gubitka, a samo lani je pokriveno 3,1 milijun kuna gubitka u čijoj sanaciji najviše sudjeluje Grad Pula kao većinski 
vlasnik s udjelom od 86 posto u ovoj tvrtki. U 2016. godini Pulapromet je otplatio i zadnju ratu kredita podignutog 2006. godine od pet milijuna eura za obnovu dotrajalog voznog parka, a uskoro se planira nabaviti novih 20 autobusa na prirodni plin i to uz pomoć otprilike 2,5 milijuna kuna bespovratnih sredstava te Ministarstva regionalnog razvoja.

- I tijekom 2016. godine, s obzirom na raspoložive prijevozne kapacitete te 
starost pojedinih autobusa, Pulapromet je omogućio da prijevozna usluga bude na zadovoljavajućoj razini. Ne zaboravimo da imamo dva 30-godišnjaka koja su još uvijek u funkciji, to su oni plavo-bijeli autobusi koje vidite na našim cestama, a ostali autobusi su iz '90-ih godina. Drago mi je što mogu konstatirati da je u 2016. godini zabilježena 40 posto veća prodaja autobusnih karata u odnosu na 2015., a osjetan je i broj turista koji svake godine sve više koriste javni gradski prijevoz tijekom sezone, istaknuo je Škatar.

Lani 3,7 milijuna putnika

BUScard sustavom tijekom 2016. godine je evidentirano 3.705.747 prevezenih putnika. To predstavlja povećanje od dva posto uspoređujući sa 2015. godinom. U tom je prometu i dalje najzastupljenija prva, odnosno gradska zona, koja također bilježili lagano povećanje broja korisnika, dok druga zona i dalje ima sve manji broj prevezenih putnika. Kako je Škatar objasnio, jedan od značajnijih razloga tog pada je odluka županijskog Upravnog odjela za obrazovanje, sport i tehničku kulturu o višestruko skupljem prijevozu osnovnoškolske djece OŠ Medulin i OŠ Fažana. Time se značajno smanjila kvaliteta prijevozne usluge prema korisnicima 

(učenicima) jer taj autobus mogu koristiti za jedan dolazak i jedan odlazak iz škole, no ne i za vanškolske aktivnosti.

Pulapromet još uvijek mora naplatiti potraživanja u iznosu od gotovo 794 tisuće kuna, od čega se najveći dio odnosi na potraživanje prema osnovnim školama, Općini Ližnjan, Istarskoj županiji i Gradu Vodnjanu, koji ujedno duguje Pulaprometu potporu u iznosu od 672 tisuće kuna za prošlu godinu. (P. SOFTIĆ)



Podijeli: Facebook Twiter