Pula, Zadar ili Rijeka nisu si konkurencija za Ryanair

Ryanair leti za Pulu iz četiri europske destinacije (N. LAZAREVIĆ)
Ryanair leti za Pulu iz četiri europske destinacije (N. LAZAREVIĆ)

Vijeće Hrvatske turističke zajednice kojim predsjeda ministar turizma Darko Lorencin odlučilo je prerezati poticaje za udruženo oglašavanje od iduće godine, pa tako i marketinške aktivnosti za letove niskotarifne aviokompanije Ryanair. Upravo je ta odluka izazvala val neodobravanja i gorčine među zadarskim turističkim djelatnicima te u tamošnjoj zračnoj luci. Ministra se proziva da je to učinio kako bi Ryanair privukao u Pulu. Ističu da će zbog te odluke ostati bez 150 tisuća gostiju koji dnevno potroše oko 120 eura.

Potpore i drugim kompanijama

U Hrvatskoj turističkoj zajednici oštro opovrgavaju takve navode te objašnjavaju da su potpore smanjene za tu aviokompaniju kako bi se preusmjerile i na druge avioprijevoznike.

- Kriteriji modela udruženog oglašavanja usvajaju se isključivo na sjednicama Turističkog vijeća HTZ-a koje je jedino tijelo koje može odobravati bilo kakve promjene. Hrvatska turistička zajednica sudjeluje u sufinanciranju programa za Ryanair od 2009. godine. Tvrdnje da su modeli udruženog oglašavanja modificirani s ciljem pojačavanja Ryanairovih linija prema Puli apsolutno su netočne i neutemeljene. Ryanair je samo jedan od niskotarifnih prijevoznika, a za dobrobit hrvatskog turizma potrebno je težiti ulasku na ona tržišta koja su različita od onih na kojima sada djelujemo. Odluke su donesene s ciljem disperzije tržišta, novih destinacija i operatera koji dovode goste, kako u Zadar, tako i u cijelu Hrvatsku, istaknuo je direktor HTZ-a Ratomir Ivičić.

HTZ se na taj korak odlučio jer će se u budućem razdoblju smanjiti turistička članarina, zbog čega u HTZ-u očekuju da će im ukupan prihod biti manji za oko devet milijuna kuna. Osim toga, više se planiraju usredotočiti na poticanje prometa u pred i posezoni. Inače, od 2009. godine HTZ je u udruženo oglašavanje za ovog avioprijevoznika izdvojio oko 28 milijuna kuna, od čega 3,6 milijuna ove godine. Na taj novac svoj dio dodaju i regionalni TZ-i te gospodarski subjekti.

Da ovakva odluka nacionalne turističke organizacije ni na koji način neće pomoći Puli, tvrdi i direktor Zračne luke Pula Svemir Radmilo.

- Stvarno ne razumijem kako bi to netko pogodovao Puli. Pa Ryanair leti u Zadar, ali leti i u Rijeku, leti i u Trst. Dakle, Ryanair ima svoju cijenu, ali i svoju ekonomsku logiku. Tako su ove godine kod nas otkazali Pariz bez obzira što smo plaćali za to letenje. Otkazali su i neke destinacije u Zadru. Ukoliko mi u Istri skupimo 2.000.000 eura, Ryanair će i ovdje otvoriti bazu. Zadržati će oni i bazu u Zadru ako oni to budu plaćali. Ukoliko Kvarner prikupi isti iznos, otvoriti će oni i bazu u Rijeci. Dakle Pula, Zadar ili Rijeka nisu međusobna konkurencije u pogledu Ryanaira, već je samo pitanje koliko novaca skupi lokalna zajednica. Postoje pravila i modeli udruženog oglašavanje i čvrsto vjerujem da se svi drže toga. Ako svi primjenjujemo ista pravila i modele, onda nitko nikog ne ugrožava, već sve ovisi o količini novca koji skupi lokalna zajednica, tvrdi direktor pulskog aerodroma.

Ističe da trenutno Ryanair za Pulu leti iz četiri destinacije, i to iz  Frankfurta (Hahn), Londona (Stansted), Bruxellesa (Charleroi) i Osla (Rygge). Prošle godine u Pulu je Ryanairom došlo 90.000. putnika, a ove godine ih se očekuje oko 75.000 jer je otpao Pariz te je smanjen broj letova iz Osla. Usporedbe radi, u Zadru je Ryanairom lani stiglo 320 tisuća gostiju, čime je ta Zračna luka vodeća kada su u pitanju putnici koji ovom kompanijom dolaze u Hrvatsku.

Pula najviše potiče Ryanair

Direktor istarskog TZ-a Denis Ivošević nije imao komentara vezano za potpore i činjenicu da Zadar smatra da se pogoduje Puli. Međutim, istaknuo je da to dosad sigurno nije bio slučaj jer se novac raspoređivao prema određenom ključu po kojem se točno moglo znati koliko će koja županija dobiti poticaja. Inače, istarski TZ ove je godine za poticanje avioprijevoznika kroz dva različita modela udruženog oglašavanja ugovorio osam milijuna kuna potpora.

I u Istri se Ryanair jače potiče u odnosu na druge avioprijevoznike. Ove je godine dobio 4,3 milijuna kuna, dok je milijun kuna išlo prijevozniku Meeting Point, 980 tisuća Jet2.Comu, 490 Aerlingusu, 285 Vuelingu, 570 Travel Europeu, 228 Thomson Airwaysu te 91 tisuću High Life Reisenu. (Barbara BAN)


Podijeli: Facebook Twiter