Pula: U OŠ Vidikovac cjelodnevna nastava

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Eksperimentalni program u Osnovnoj školi Vidikovac, koji podrazumijeva cjelodnevni boravak djece u školi u prvim godinama osnovnoškolskog obrazovanja, ponovno je uveden. Kako saznajemo od ravnatelja Dragutina Pavlica, za program je postojao velik interes roditelja.

- Odlucili smo ponovno pokrenuti takozvani eksperimentalni program. Interes roditelja je bio velik, cak 47 zahtjeva. Stoga od ove školske godine imamo cak dva razreda koja pohadaju nastavu po eksperimentalnom programu, rekao nam je Pavlic.

Istaknuo je da ce upisana djeca po tom programu pohadati nastavu do treceg razreda, a za cetvrti još ne znaju. - Sve ovisi o nizu faktora, ponajviše o broju ucitelja pa zasad još nismo sigurni hocemo li do cetvrte godine pronaci najbolju kombinaciju, nastavio je Pavlic.

Naglasio je da je tendencija da se program uvede svake godine, no puno ovisi o nadležnom ministarstvu i Gradu Puli, koji na koncu financira program. Kako doznajemo od pojedinih roditelja, eksperimentalni program koji podrazumijeva boravak djece u školi od 7 do 16 sati, uz tri obroka, mjesecno košta 650 kuna. Vele da su zadovoljni jer djeca uce, pišu zadacu i ponavljaju gradivo u školi, jedu kuhana jela, a ostaje dovoljno vremena i za igru ili izvanškolske aktivnosti.

Eksperimentalni program u OŠ Vidikovac, podsjetimo, pokrenut je još prije pet godina. Nazivan je cjelodnevnom nastavom, a roditelje je najviše radovalo to što je bio zamišljen kao besplatan program u kojem su djeca prve cetiri godine od 7 do 16 sati odradivala i nastavu, i zadacu, i ucenje, a nastavne sate su kombinirali s pauzama za dorucak, rucak i užinu. Nakon 16 sati roditelji bi ih neopterecene odvodili kucama, bez teške školske torbe, knjiga i zadaca. Za provedbu je bilo potrebno dvije uciteljice financirati poput ostalih iz programa cjelodnevnog boravka, a na teret gradskog proracuna.

Sve je funkcioniralo prve tri godine, a onda je odjednom prošle godine program stao, i to zbog nedostatka novca, odnosno zato što se ispraznila gradska blagajna. Razocaranje roditelja je bilo veliko. U školi su im pokušali objasniti da to nije bio produženi boravak, vec eksperimentalna nastava na koju su roditelji pristali, a koja je imala i svoj cilj. Trebalo je, naime, dolaskom u peti razred usporediti ucenicke vještine, sposobnosti i rezultate stecene u eksperimentalnom programu s onima iz klasicnog sistema. Hoce li eksperimentalna nastava, ponovno uvedena ove školske godine, konacno zaživjeti bez prekida, tek ce se vidjeti. (N. SOFTIC)


Podijeli: Facebook Twiter