Nekoliko dana nakon "Pira malograđana" na daske Istarskog narodnog kazališta - Gradskog kazališta Pula došao je još jedan pir, i to onaj Figarov, u režiji Roberta Alfoldija i produkciji Hrvatske drame riječkog HNK Ivana pl. Zajca.
Priča Pierrea-Augustina Carona de Beaumarchaisa vrti se oko Figara (Jasmin Mekić), sobara u službi grofa Almavive, podguvernera Andaluzije (Alen Liverić), koji želi iskoristiti svoje pravo prve bračne noći i spavati s Figarovom zaručnicom Suzanom (Anastazija Balaž Lečić). To je ideja koja se ne sviđa nikome osim grofu, a pogotovo ne njegovoj supruzi Rozini (Tanja Smoje). Jedino će kućepaziteljica Marselina (Olivera Baljak) tu vidjeti svoju priliku da se uda za Figara, koji joj duguje neki novac te se ugovorom obavezao da će se oženiti njome ako ne bude mogao vratiti. No, onda će se u preokretu sudbine otkriti da je Marselina Figarova majka.
Malobrojna publika prilično je hladno reagirala na doskočice koje nekako lijeno izlaze iz usta glumaca, a da će se morati više potruditi vidjelo se kada su gledatelji zamoljeni da zajedno s glumcima zapjevaju "Da nam živi, živi grof", što su učinili tiho, a izostao je i očekivani, makar kurtoazni aplauz. U predstavi ima filozofiranja na temu morala, pravde, ljubavi, ženskih prava, istine, prolaznosti i slobode, ali ta satirička oštrica je previše tupa. Zanimljivo je doduše čuti kada grof pita suca Don Guzmana (Damir Orlić) hoće li voditi raspravu između Marseline i Figara, na što ovaj odgovara "Da. A što mislite, zašto sam kupovao diplomu?"
U prvom planu ipak je ljubavna sapunica, ništa više, u kojoj je jedino važno hoće li oholog grofa netko naučiti pameti. Ali, znamo da hoće i Almaviva će požaliti što mu je palo na pamet da konzumira ius primae noctis za koji je vjerovao da mu pripada zbog njegovog klasnog statusa.
U ostalim ulogama su Denis Brižić kao Bartolo, Igor Kovač kao Kerubin, Davor Jureško kao vrtlar Antonio, Aleksandra Stojaković kao njegova kći Dorita i Biljana Torić kao maestro Bazil.
Dramatrugijom su se pozabavile Magdalena Lupi Alvir i Edina Kenesei, kostime je izradila Sandra Dekanić, oblikovatelj svjetla je Predrag Potočnjak, a redatelj Alfoldi potpisuje i scenografiju. (M. RADIĆ)