Prodaja hrvatskih turističkih aranžmana i smještaja za 2013. godinu dobro je krenula i na razini je protekle godine, rečeno je danas na Saboru Hrvatske turističke zajednice u Zagrebu na kojem se govorilo o ostvarenjima ovogodišnje turističke sezone, ali i očekivanjima za 2013.
- Osim što je početna prodaja aranžmana dobra, dobra je i vijest da je većina naših partnera touroperatora na najvažnijim emitivnim turističkim tržištima pojačala svoje programe za Hrvatsku, a sljedeće će godine biti i više dolazaka u hrvatske zračne luke, prije svega iz Njemačke, Velike Britanije i Poljske. Međutim, treba spomenuti da je riječ o first minute prodaji, te da su mjeseci pred nama vrijeme kada će se prodaja intenzivirati i kada nas čeka najjača kampanja, kazala je direktorica HTZ-a Meri Matešić.
Istaknula je i da je velika prednost Hrvatske u idućoj godini pristupanje Europskoj uniji koje će se pozitivno odraziti na promociju hrvatskog turizma u svijetu. Ona, međutim, upozorava da će to imati i negativnih posljedica, prvenstveno za Ukrajinu i Rusiju za koje od sljedeće godine neće postojati poseban vizni režim zbog čega se očekuje i manje turista iz tih zemalja.
Resorni ministar i predsjednik HTZ-a Veljko Ostojić naglašava da će 2013. biti godina novog investicijskog vala u hrvatski turizam te da se očekuje oko 2,3 milijarde kuna ulaganja.
- Ono što me posebno veseli je vijest iz udruge malih obiteljskih hotela koji su od početka godine zbog smanjenja PDV-a u turizmu i ugostiteljstvu najavili niže cijene domaće vode i vina za pet do deset posto. Također, moram najaviti da je pri kraju izrada strategije razvoja hrvatskog turizma koja će se naći na Vladi sredinom siječnja, najavio je Ostojić.
Naglasio je i izvrsne ovogodišnje turističke rezultate u Hrvatskoj, posebno iz Njemačke, te se za njihovo ostvarivanje zahvalio svih turističkim djelatnicima, ali i MUP-u, Hitnoj pomoći, Gorskoj službi spašavanja... Naime, ove je godine u prvih 11 mjeseci ostvareno 68,8 milijuna noćenja i 11,6 milijuna dolazaka, što je rast od 6,4, odnosno 5,1 posto. Također, povećan je i prihod od turizma te bi trebao dosegnuti najavljivanih sedam milijardi eura.
Pedstavljeni su i rezultati online pretraživanja putovanja i destinacija putem Googlea za Hrvatsku. Zanimljivo je da je Pula po broju upita treće najtraženije odredište u Hrvatskoj, nakon Dubrovnika i Zagreba.
- Smatram da je to zasluga prvenstveno kvalitetnih ljetnih kulturnih programa. Smatram da su manifestacije poput Arena Ice Fevera i Outlooka zasigurno pridonijeli da Pula postane jedna od najpoželjnijih turističkih destinacija, rekao je pulski gradonačelnik Boris Miletić. (B. B., S. Z. T.)